Lite mer om igår...

Detta är Tosca igår förmiddag. Då, när Maud hade frågat om vi hade lust att träna lite rally. Jag svarade att jag bara skulle försöka väcka hunden först och få i henne lite frukost. Hon skulle försöka göra detsamma med sina grabbar *S*

Notera den lilla kotten där på golvet... typiskt Tosca att smuggla in sånt i skägget.

Åkte in till Bauhaus och tänkte att vi skulle göra en extra nyckel till Mellansjö. Vi lånade ut en till en byggfirma, som fixade toan/duschen efter vattenskadan för några år sedan. Fick aldrig tillbaka den. Alla barnbarn har fått varsin nyckel till huset när de fyllde 9... men själv har jag ingen! *S*

Dock gick det inte alls bra. Den här tjejen försökte och försökte, men nej.. hon fick kalla på hjälp. Och killen som kom och skulle ta över, han kunde inte heller. Äsch. Vi får gå till nån annan firma, nån som inte gör nåt annat än nycklar. De kan säkert.

På kvällen firade vi, Sture och jag, "årsdag". Fast på fel dag. Jag hade köpt biljetter till Ånge Kabarés teater Ökensagan. En musikal som spelades i Erikslunds Folkets Hus, en intressant byggnad minsann. Bortsett från att man satt fruktansvärt illa på de plankor man lagt ut som bänkar, utan ryggstöd eller sittdynor, så var det en riktigt trevlig kväll!

 Tosca fick sin mat serverad i bilen. Hon åt den inte på direkten och så här såg det ut när jag kom ut i pausen (efter ca 45 minuter, jag är så himla hönsig.... måste titta till henne, så att inget ont har hänt). Under leksaken, som hon nogsamt lagt precis just där, samt makat dit vattenskålen och blomkrukorna (som hon gillar att tugga på, som synes), så ser man faktiskt matlådan med lite mat i.

Ha ha! Hon har försökt "gräva ner" den och låtsas som att den inte finns! Knasboll. Och den där söta tassen då, som hon lagt upp på hjulhuset, "väggen" där i bilen... alltså, ingen är så söt som Tosca!

Så småningom, efter hela teatern, fick hon hjälp att peta i sej den där maten. Med hjälp av en sked som låg i bilen (avsedd för detta ändamål, man vet aldrig när man måste mata en hund! *S*).

Kommentarer

  1. Haha, hönsmamma och charmtroll - bra kombo!

    SvaraRadera
  2. Ja, haha - "gräva ner" det just nu otäcka maten är ju fiffigt, så gör faktiskt båda mina också.
    Grattis på årsdagen som inte var det men ändå!
    Hittade de bortlagda älg-råhudsbitarna till Tosca men förlade dem strax igen???!!! Jaja, nån gång kommer de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräver man ner den så slipper man äta den! Perfekt i Toscas värld.

      Tack för grattis! Inte visste jag att du har älg-råhudsbitar till Tosca?? Du behöver verkligen inte... hon gräver bara ner dem, som sagt var! *S*

      Radera

Skicka en kommentar