24 timmars ledigt

24 timmar på jobbet, 24 timmars ledigt... och då ska jag ta mej hem och dit igen på de där 24 timmarna. Blir inte så mycket över där emellan, kan jag säga. Gräset växer även när jag jobbar, så idag fick det bli lite klippning.

 Sen åkte vi till Sidsjön för en intressant eftermiddagsprommis. Det är ju kul att gå på andra ställen, känna andra dofter än de vanliga (ja, Tosca alltså... för mej luktar det ungefär likadant överallt) och så kan man ju möta en och annan Figur också(!)

Som den här. Iklädd stor, vid yllecape med stor luva, där han gick med nerböjt huvud. Såg, milt uttryckt, en aning mysko ut. Vad Tosca gjorde? Hon tittade lite och viftade glatt på svansen, så som hon gör mot de allra flesta vi möter. Inte brydde hon sej om den märkliga klädseln, inte ett dugg! *S*

Strax efteråt mötte vi två tonårstjejer insvepta i varsitt badlakan och efter dem kom ett par killar också. På långt håll hörde jag hur den ena tjejen utbrast till den andra: "Kolla! Vilken coooooool hund!"

Jag kan bara hålla med. Tosca är en riktigt cool hund.

 Lite vatten i bäcken iallafall.

Och här är Tosca I Vassen. Blev så törstig, sa hon, så hon måste ner och dricka lite. Sötnos!

Nu måste jag förbereda lite matsäck inför nästa jobbdygn. Suck.

Kommentarer

  1. Härligt med en hund som är så orädd för "konstigheter". Verkligen cool :-)

    Jobba på nu då, semestern hägrar sen. Roligeter? Nu blev vi nyfikna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte såååå märkvärdiga roligheter, men roligt iallafall. Och semester känns ju gott!

      Radera
  2. Lustigt med Tosca som var så säker. Tror att jag själv hade blivit rädd för figuren i mantel...

    Här har inte klippts gräs, närå. Då får man gå till grannen och beundra.

    Coola briarden Tosca är just det: COOOOOOOL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket lustigt, för ibland kan hon ju blåsa upp sej för en blå presenning som guppar i vattnet och tycka att det är det mest fruktansvärt läskiga som någonsin existerat... och så kommer den där Figuren och hon tycker bara att det är kul??? Egendomlig hund. Men antagligen fick hon väl vittring av honom och konstaterade att det var en Människa. Och såna är ju lattjolajban.

      Klippt gräs är inte precis nåt att beundra. Men en get eller tre skulle vara bra att ha.

      Radera

Skicka en kommentar