Med en sjuhelsikes god vilja och några Alvedon...

 Med god vilja och Alvedon kan man klara av ett dygnspass på jobbet även om värsta förkylningen håller på att bryta ut och näsan bara rinner och rinner och rinner och det killar och kliar i hela ansiktet, ögonen och öronen. Jodå, det går. Det går att gå och bada också, men jag kan ju ärligt erkänna att det nog droppade en del snor i bassängen. Urk. Men jag försöker trösta mej med att jag nog inte var den äckligaste där, det finns nog folk som släpper ifrån sej värre saker än lite rinnsnuva. Efter badet lyckades jag sno ihop en liten påskbuffé med diverse goa grejor och efterrätt också, minsann.

Sen orkade jag inte så mycket mer, men det behövdes inte heller. Film-kväll i soffan med godis i påskägg... ja, det räckte till som "aktivitet" efter denna lördag.

Så, idag klockan 10 kom min avlösning och jag kunde åka hem till en galenpanna till hund, som gärna ville ha en ordentlig skogspromenad. Det fick hon såklart. Jag gick väl inte i så väldigt rask takt, men vi var ute länge istället. Solen sken, fåglarna kvittrade. Vår, fast kallt som tusan.

Lämnade tillbaka en ljudbok i bibliotekets bokinkast. Utanför blommar påskliljorna!

Och väl hemma igen blev det en sån där god brieostpaj och diverse påskmatsplock. Mätt och trött och rättså sjuk känner jag mej nu. Men det kommer att bättra sej snart, det tror jag.

Har uppdaterat med bilder från i fredags också, om nån har lust att kika lite bakåt i tiden.

Kommentarer