Efter jobb

Galenpannan behövde göra sej av med en del energi, när jag ääääntligen kom hem igen efter jobbet. Så vi tog cykeln och trampade ner till Klampen. Ja, jag vet... det låter lite tjatigt, men det skulle gå undan, för jag behövde städa huset också. Så det fick bli nåt på nära håll.

Vi träffade på tre människor, som satt och fikade på en sten däruppe bakom det stora trädet. De blev så glada när de fick syn på Tosca.

- ÅH! Vilken VACKER hund! "Han" får gärna komma hit och hälsa!
Gissa om "han" gärna gjorde det?! De hade ju kakor, minsann! *S* Tosca gjorde, som alltid, stor succé med sin glädje och vänlighet. Bästa, finaste Tosca... lika populär var än hon är och mitt!

Lite fotbad och vattenslafs innan vi tog vår järnhäst och cyklade hem igen.

När vi kom hem körde vi ett litet rallypass hemma på gården och järnspikar, så duktig hon var! Vi fibblar lite med högerhandling och en del moment ur avancerad klass. Det känns bra, även om vi inte är färdiga för start där än på länge... och för den delen ska vi ta oss ur fortsättningsklassen först. Ingen säger att det blir en enkel match. Allt måste stämma.
Men en underbart positiv hund har jag!

Och nu är huset städat och kakan bakad och gästerna kan komma när de vill.

Kommentarer

  1. Så härligt att möta så positiva människor! Ditt Klampen är verkligen en guldgruva åt Guldet.
    Roligt också att rallypasset gick så bra - hon är så DUKTIG!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta blir liksom positiva när de ser Tosca *S* Klampen är perfekt, inte så stort, men på väldigt nära håll och lätt att nyttja i alla lägen. Dock skulle jag ju ändå uppskatta om det INTE var nåt folk där alls, så som det brukar.

      Hon är verkligen duktig, lilla Kakan. På allt möjligt. Och jag tycker så otroligt mycket om henne, finaste...

      Radera

Skicka en kommentar