Söndagspromenad

Jättefint väder och jag ville bara ut. Men det är svårt med vägar att gå just nu. Snö och is och elände. Och dessutom söndag och folk "överallt". Jag insåg att det fick bli en koppelprommis, vart vi än begav oss. Så jag tänkte ut en runda, som skulle börja längs Ljungan. Där trodde jag att det skulle vara tinat och fint att gå och det började bra... men strax blev det isigt och besvärligt. Och sen fortsatte det så, ömsom grus, ömsom is. 

Men svanar såg vi.

 Och kanadagäss.

 Sen gick vi över järnvägen...

... och på bron över Ljungan borta i Bommen.

I Bommen finns en gammal kyrkoruin...

 ... och ett Järnvägskondis, som var stängt. Spelade ingen roll, vi tänkte inte fika ändå *S* Sen gick vi under järnvägen och fortsatte över Mjösund hemöver.

Vi gick i kanten på golfbanan. Där mötte vi en jack rusell-tik på 11 år tillsammans med sin matte och husse. Hade Tosca kunnat vara lös hade de kunnat busa lite, men nu går ju inte det, på såna platser. Synd. Jag satte mej en stund på bänken och bara njöt i solskenet. Tosca ville också vara på bänken *S*

 Vy över Harabergsbron från Skottsundshållet.

 Och här är vi på väg över den där bron.

Vi hade parkerat vid badhuset och när vi kom tillbaka dit var fröken Briard ganska smutsig om fötterna. Tanken på att bada hunden aktualiserades.

När vi kom hem efter sådär 2½ timmes promenad ville Tosca gå ut i trädgården och det fick hon, såklart. Hon hittade uppenbarligen ett bra ställe att idka lite vårbruk i form av grävning... och nu fanns det helt enkelt ingen återvändå - MOT TVÄTTEN!!!

Och nu, flera timmar senare, är hon ren och fin men inte riktigt fönad och torr ännu. Men snart.

Inte helt klar nu heller. Inte kammad in i minsta skrymsle och inte klippt mellan tårna. Men det får vara för nu. Småfixet kan vi ta imorgon.

Kommentarer

  1. Fröken Lergök! En fin söndagstur fick hon och är nog nöjd med sin långa tur bland kung och fosterland. Vackert var det i strålande väder. Herhemma var det så gott som snöfritt men Kalle fick stanna i koppel han också. Våren gör så mycket med folk, lockar ut dem, t ex! :D
    Så vacker hon blev nybadad och -kammad, Hjärter dam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen fånigt att folk beger sej ut. De kan väl stanna inne och hemma som de brukar?!

      Jag är så otroligt glad att jag råkade komma på att hennes, Toscas, namn faktiskt betyder just det. Innan har jag bara tänkt att hon har fått sitt namn efter en låt av hårdrocksgruppen Whitesnake, vilket är vad jag fått mej berättat. Och jag är ingen hårdrockare. Men Hjärter Dam är ju liksom fint ändå. Och så kan vi skippa det där med hårdrocken helt och hållet. Bra.

      Radera

Skicka en kommentar