Sol och gottis

Sol och lite barmark. Dagen började bra!

Sen åkte jag iväg till vattengympan. Hade jag tänkt, alltså. Snurrade runt, runt och runt och letade en parkering. Fanns ingenting ledigt överhuvudtaget. När jag insett att jag måste parkera så långt bort att jag inte ens skulle hinna gå från bilen till badhuset, duscha och byta om innan gympapasset hade börjat... så åkte jag hem igen. Så fruktansvärt besviken, så det var rent ologiskt att vara såååå besviken. Jag menar, världen går inte under för att jag inte är med på vattengympan. Men jag VILLE vara med. Nåja. Åkte hem och kammade frambenen på Tosca istället. Välbehövligt, det också.

Idag kom Vinsten. Innan jag ens öppnat kuvertet visste Tosca att det var till henne. Hon snodde omedelbums gottepåsen.

 När jag öppnat den ville hon genast ner med nosen och plocka åt sej innehållet.

Det var JÄTTEsvårt att få henne att hålla godisbiten så här. Hon drog in den i munnen som en spaghetti. Den bara gleeeeeeed in, jag plockade ut den igen, bad henne hålla fast den, hon drog in den, jag plockade ut den... flera gånger. Men till sist fick vi till den här bilden iallafall. Och sen fick hon äta upp den, såklart. Och en till. Sen ville hon ha fler, men vi sparar de sista till ett annat tillfälle. Fem ynka stycken godisar i en plastpåse... hmm... tror inte att vi kommer att köpa såna här, även om hon tyckte att de var väldigt goda.

Så här ser den ut, godispåsen. Inte så himla mycket, men superkul att vinna ändå!

Kommentarer

  1. Hon har tur, Tosca, som ar en sån vinnarskalle till matte. Fin bild bev det på Slurpar'n.
    Synd på missat vattengympapass - att det var så fullt med bilar... dumt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sjukt med bilar. Jag hade kunnat parkera vid Ica, men då hade jag alltså inte hunnit dit förrän de redan börjat. Och det kändes fånigt att komma för sent. Och jag var INTE sen från början, inte ett dugg faktiskt. Jag ska snart börja cykla, så slipper man såna bekymmer. Jag är fortfarande ganska så besviken, det är nyttigt för kroppen, det där.

      Kul med vinster, även om de är små!

      Radera
  2. Åh, vilken godisvinst! Förstår att Tosca uppskattade sina "spagetti-revben".

    Surt att du missade gympan, såna där situationer kan va oerhört frustrerande. Snart kan du börja cykla!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar