Före tisdagsjobbet

Detta jobbande... nu ska jag snart iväg på tredje dygnspasset sen i fredags. Men imorgon förmiddag kliver jag av och sen är jag ledig ett bra tag. Det blir fint, det!

Förmiddagsrunda runt Sidsjön idag, medan Sture var och pratade deklaration och räkenskaper med sin revisor.


Full rulle på och runt sjön. Det är ju sportlov här så det var ganska mycket folk, trots att det var relativt tidigt på förmiddagen.

Man plogade skridskobanan, fixade till skidspåren, sportfiskeklubben hade nån aktivitet och slalombacken var förstås också igång.

 I det där huset kan man både köpa liftkort och hyra slalomutrustning. Samt fika i caféet.

Fast utomhusgymmet var inte särskilt välbesökt.

Tosca fick en väldig massa träning. Mest tränade blev nog svansviftar-musklerna, för det var ju en hel massa folk och hundar som hon gääääärna skulle vilja prata lite med och hälsa lite närmare på *S*

Den här platsen kallas Ankeborg... gissa varför? *S* Vattnet hålls öppet genom pumpar och grejor, så att pippifåglarna ska ha nånstans att hålla till på vintern.

Kommentarer

  1. Du har då en massa saker för dig (förutom att jobba ihjäl dig!!!) och Tosca har upptäckt nya ställen! Så fint att hålla öppet vatten åt änderna. Fokuserar på "ledigt ett bra tag" - gör det du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag jobbar inte ihjäl mej. Bara lite mycket när det väl är... *S* Nu är jag ledig och tänker inte göra nåt särskilt alls, utom leka med Tosca, tror jag.

      Radera
  2. Oj, jobb IGEN! Då får vi än en gång önska ett bra jobbdygn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jobb igen. Tack för den önskningen... den gick i uppfyllelse och nu är jag ledig ett bra tag. Känns skönt.

      Radera

Skicka en kommentar