Tandläkaren på en torsdag

Var i hela friden kan man gå nu, när det är ishalka precis överallt? Jag provar att åka till Uddarna. Någon har lagt ner omsorg och kärlek på skylten vid brevlådorna.

 Tosca inspekterar lådorna och kikar lite under dem också, medan jag fotograferar. Just här var det ganska isigt.

 Det är den här vägen som har sprayade linjer i rött och grönt.

 På ena sidan... en marschall... varför?!!

 Solen sken förstås på Guld-Hunden.

 Och tydligen hade det passerat en och annan älg här också.

 Bitvis var det någorlunda halkfritt. Så skönt!

När vi kom hem ville donnan i vanlig ordning inte alls kliva ur bilen. Hon bara slänger sej på sidan och blänger. Man kan dra i kopplet till och med... och hon rör sej inte ur fläcken. 

Hussen skulle till tandläkaren...

... och medan han var där slank jag in på biblioteket och hämtade en bok jag reserverat.

På vägen ut såg jag det här anslaget och kilade tillbaka in och köpte två biljetter till den här barnteaterföreställningen. Den råkade ju gå av stapeln på en lördag när jag faktiskt är ledig. Det skulle jag inte ha gjort. Inte utan att kolla först iallafall, om den tilltänkte teaterbesökaren var ledig. Nej, för Alfred skulle ha skridskokalas just den dagen just den tiden. Typiskt. Så jag knallade tillbaka till bibblan en gång till och bad snällt om att få lämna tillbaka biljetterna och det fick jag faktiskt. Så bra ändå, då.

Sen fick Tosca en promenad i Kvissle för andra gången den här veckan. Hon viftade på svansen åt varenda människa vi mötte och till sist fick hon prata med ett gäng särskoleelever som var ute på rast. De var inhägnade och vi stod på utsidan staketet. Någon tyckte att det var jätteläskigt och andra var mer orädda och lät till och med Tosca slicka dem lite på fingrarna. Tosca var vänligheten själv, men till sist blev hon lite väl glad att så många ville prata med henne att hon gärna ville "prata" lite tillbaka. Hon "morr-pratar" och småvoffar... hur gulligt som helst, men det missuppfattades nog litegrann... någon trodde nog att hon var riktigt farlig som "skällde" *S*

Duktig var hon iallafall, tyckte jag.

Kommentarer

  1. Det var en fin skylt där vid brevlådorna.
    Hm... Bl a vägverket och lantmäteriet brukar ju spraya och ha sig. Åtgärda skymd sikt framöver, kanske. Eller en avklarad olycka med risk för materialrester på vägen. Marschallen som varning för de lämnar inte kvar de dyra saftblandarna och marschaller med sitt metallhölje absorberas ju genom trolleri! ;) Äsch, nu kan jag inte gissa mer!!!

    Snällt av dig som tänkte på Alfred och skönt att de tog tillbaka biljetterna när det inte fungerade.

    Kraftigt och bra lastgaller har ni i nybilen! Slöfocken trivs visst väldigt där.

    Vi träffade också särskoleelever igår och rumpan gick på Kalle så det var ett under att han inte helikoptrade iväg sig! :D




    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dock lite glest, det där gallret (som vi fick betala en god slant extra för att få, då det ingick i nån slags "paket"... å andra sidan var det flera bra grejor i det paketet, som tonade rutor tror jag, och elmanövrerad baklucka). Hon kan utan problem sticka fram huvudet vid sidorna och ta sej stora tuggor av baksätet, om hon vill. Jag hade en schäferflicka som gjorde så en gång i tiden. EN enda gång i sitt liv tuggade hon i bilen, och det var när vi just hade bytt till en nyare. Mums! Sa hon och slet ett stycke av baksätet. Aldrig före och aldrig efter heller. Jag har varit orolig för detta, såklart, men det verkar inte som om Tosca tänker massakrera bilen.

      Grindar har vi ju också, men de ligger ännu kvar i sin förpackning. Snart blir det dock vår och värme och då ska de monteras. Anders gör ju sånt där på ett ögonblick. Sicken tur att vi har en sån händig kille inom räckhåll!

      Radera
  2. Skylten va' fin och det ska bli spännande att få veta vad dom sprayade linjerna betyder - för jag utgår från att det kommer att visa sig...

    Det var tråkigt att ni missade barnteatern, men, skridskokalas låter ju intressant, hmmm ;-)

    Hälsa slöfocken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit sprayade linjer på den där vägen tidigare i vinter också. De har plogats och tinat bort. Nu är det nya. Är inte helt säker på att de är på samma platser heller. Vete tusan vad det kan vara för nåt.

      Tog fler bilder på slöfocken igårkväll, när hon kopplade av i soffan... jisses, man kan tro att hon är en riktig latoxe, vilket ju inte är helt sant *S*

      Radera

Skicka en kommentar