Den ena bilden är sämre än den andra

Ingen kvalitet alls på mina bilder idag, men de illustrerar iallafall det lilla jag har att säga. När jag kom hem från jobbet satt Tosca och tittade på TV, där de visade en "instruktionsfilm" om hur det ska gå till när man åker skidor med hund. Så nu vet hon! *S*

Fast om hon lägger sej till med den där farten, som SM-hundarna har, så får hon skaffa sej nån annan som står på skidorna bakom...

Sture på återvinningen. Verkligen värt att ha bildbevis på ett så unikt tillfälle.

Sen eftermiddag och vi har just kommit tillbaka till bilen efter en prommis längs Ljungan, där det var plogat och sandat och alltså inte lika isigt som överallt annars. Det är svårt att hitta nåt vettigt ställe att gå på just nu.

Bommarna gick just ner, så vi väntade tills tåget kom och jag försökte fota. Blev ju inte särskilt bra, nej.

 När vi kom hem klev jag ur bilen, hämtade hunden i bakluckan och konstaterade sedan att jag hade en mössa och bara en vante med mej. Letade runt bilen, ifall jag kanske tappat den där? Nä. Tittade inne i bilen, om den kanske låg kvar där? Nä.

Då hör jag ett fnissande (JO! Jag tror minsann att fnissade åt mej) och där stod Tosca med vanten i munnen *S*




Kommentarer

  1. Vilken underbar bild där Tosca tittar på instruktionsfilm för draghundar!!! Haha, jo akta dig så att hon inte drar iväg med dig på samma sätt! :D

    Sture ser inte överlycklig ut över det minnesvärda ögonblicket vid återvinningen... ! Haha!

    Jag tror verkligen att Vanttjuven fnissade. Högt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon fattar ju inte ändå. Idag var vi ute med linan på igen. Och oooooooj, vad det var tungt och kämpigt att dra och släpa den efter sej... arma lilla Tosca höll alldeles på att jobba ihjäl sej....

      Och ja, hon fnissade. Det gjorde hon. *S*

      Radera
  2. Så bra att hon passar på att bilda sig lite när matte jobbar. Vet du, husse i det här huset, som är Norrbottning, har faktiskt vunnit SM i draghund (nåja, junior SM), för snart hundra år sedan. (1976) Det du! Men den farten kan vi inte rekommendera...

    En fnissade vanttjuvsprinsessa - det låter nåt' det! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt imponerad av hussens juniorbravader! Jag kommer inte att våga visa upp våra taffliga försök på/med skidorna.

      Fnissande prinsessor är charmiga, kan jag tala om *ler*

      Radera

Skicka en kommentar