Alla hjärtans dag

Redan igår fick jag vackra blommor av kära sambon. Idag fick han ett gäng nitlotter av mej. Så tråkigt. NÅNting kunde han väl fått vinna?? Men nejdå.

Blev ju, som jag berättade igår, utbeordrad på ett litet jobbpass idag. Fem timmar och en kvart skulle jag jobba. Hann ungefär dit, sen var det dags att åka hem. Bara lite småpyssel där emellan. Solen höll på att ge upp när jag kom hem.

Så det blev till att skynda iväg till någonstans där man skulle kunna släppa hunden. De här två dagarnas många plusgrader har smält ner all snö till is och jag kunde inte hitta på något bra ställe alls, egentligen. Vi hamnade här. Halkfritt? Icke det minsta. Broddar på.

 Tosca utan broddar valde att gå på kanten...

 ... eller i mitten. Smart av henne.

De sista hundrafemtio metrarna, ungefär, innan vändplatsen var inte isiga. Där låg snön som på bilden här och det gick att gå som folk. Skönt, men väldigt kortvarigt för här tar alltså vägen slut och vi vände och gick samma väg tillbaka.

Den här bilden har jag sparat enbart för att en kompis lade ut en sån bild på FB, som visade att hon hade promenerat 3,16 km på eftermiddagen idag. Nästan på metern exakt så långt som Tosca och jag gick - 3,17. Märkligt sammanträffande.

Ägnade sedan kvällen åt att laga kycklingmiddag och pälsvårda Tosca. Har inte kommit igenom hela kroppen sen Vida var här... har inte varit så flitig heller, men måste ju ta tag i det. Sådär ihoptuggad kan hon ju inte vara.

Hoppas att alla har haft en underbar Alla hjärtans dag!

Kommentarer

  1. Vilken vacker bukett!
    Vägen ser ju minst sagt hal ut... men snart blir det nog lerigt!
    Jag har också firat, minsann. Genom att "piska" Kalle med eltråd. Ja, det är vad han påstod i alla fall... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vädret ska tydligen fortsätta flera dagar till så då blir det lervälling och pälsen, den ljuvligt vackra pälsen, kommer att bli en gnutta smutsig. Men på fredag ska hon badas i vilket fall som helst!

      Och jämt, jämt är du sådär taskig med dina djur?!?! Kan inte förstå att ingen anmäler dej för djurplågeri??? Nu måste jag hoppa in hos dej (igen) och se om du uppdaterat med dessa hemskheter?!

      Radera
  2. En fin bukett - från en snäll husse... gissar jag iaf.

    Men, alltså, har inte Tosca inbyggda broddar? Vi brukar säga att det är ju praktiskt att va' hund när det är halt - bara att spärra ut "naglarna" ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart att blommorna var från hussen/sambon/Sture.

      Och såklart att hon har inbyggda broddar, men hon är klok och väljer ändå sina vägar. Det är bra, tycker jag.

      Radera

Skicka en kommentar