Nu är det klippt! Eller färdigt.

Rubriken säger att nu har jag jobbat färdigt för den här gången. Ledig fram till nästa lördag, då jag bara ska jobba ett endaste dygn. Känns bra.

Idag blaskar det blötsnö och tassavtrycken blir stora som vargspår eller nåt. Inte kan man tro att det är en liten Kaka som gått här iallafall.

Men det är det. Och bara mobilen var med idag.

Tosca är ju snart två år gammal. Tosca har dubbla sporrar på båda bakbenen. Den ena av de två på vardera ben är lite mindre och den klon är liten och krokig och jädrans så svår att klippa med en vanlig, rejäl klotång. I två års tid, nästan, har jag hållit på att mixtra och mecka och fixa och trixa när de här klorna ska klippas. Men så plötsligt kom jag till insikt om att klotänger... de finns ju för sjutton gubbar i olika storlekar. En del hundar (och katter och kaniner) har ju ALLA sina klor i den där mindre modellen.

Jisses. Iväg till Arken för att införskaffa ett stycke liten klotång. Så, nu är det klippt också, som det står i rubriken. Eller... det ska iallafall bli klippt!

Tosca fick följa med in för att jag skulle få lite hjälp att välja en lagom. När det var gjort inventerade hon godishyllorna. Noggrant.

Nosa, nosa, nosa... hon betedde sej ungefär som när vi tränar nosework, luktade av hyllorna uppifrån och ner och inifrån och ut, mycket noggrant. Dock hittade hon ingenting som hon ville köpa med sej hem utan traskade vidare in i butiken. Kollade höpåsarna som stod där på en gavel, kollade lite på selar och kattströ och hamnade sedan vid frysarna. DÄR stannade hon till och tyckte att vi nog kunde ta hem en eller annan fryst "korv" av VOM eller nåt.

 Men nä, istället blev hon bjuden på gotta med vildsvinssmak av tjejen i kassan. Det var populärt!

Allra, allra roligast var ändå en av de andra kunderna. En lite äldre man, som Tosca bestämde sej för att ääääälska bara hon fick syn på honom. Viftade på precis hela kroppen och började "prata" lite också... inte kunde han motstå en sån invit, så han kom givetvis fram och pratade lite tillbaka... sötaste Kakan, den har jag! 💕

Kommentarer

  1. Hoppas den mindre klotången/klosaxen kommer att fungera bra! Spännande för en hund med såna däringa affärder! Och Toscas ögonblicksförälskelse! Han kanske påminde om Hundvakten på någt sätt - roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag provade och det kändes smidigare att klippa lillklorna med lillsaxen. Ibland är jag dummare än tåget, att det skulle ta såååå lång tid att komma på en så enkel sak???

      Tosca gillar ju folk i allmänhet, men att hon kör igång och pratar med folk innan de har pratat med henne hör inte till vanligheterna. Jag vet inte alls vad det var med just den här mannen, för nej, han var inte (i mina ögon iallafall) lik Hundvakten. Och det var inte alls han som började ta kontakt heller, det var helt och hållet Tosca. Lilla Hjärtat, så charmig hon är!

      Radera

Skicka en kommentar