Dåligt före

Förra veckan var jag och tittade på skidor. Före Tosca åkte jag en del på lånade grejor och det var ganska kul. Förra vintern tyckte jag att hon var för liten för att hänga med, men nu kanske vi skulle kunna ge oss ut tillsammans? Kunde dock inte bestämma mej riktigt. Det handlar om en del pengar och hur mycket kommer jag att åka, egentligen?

Och med tanke på hur underlaget ser ut just nu, så är det sista en berättigad fråga. HUR mycket skidåkning kan det tänkas bli nu framöver???

Barmark eller is-knöggel? Ingetdera är nåt vidare att åka skidor på. Visst finns det skidspår häromkring men där kan vi ju inte ge oss ut, Tosca och jag. Vi behöver garanterat vara för oss själva väldigt länge innan det möjligtvis kan fungera där andra också åker. Man behöver till exempel kunna styra... både sej själv och hunden, gissar jag *he he he* och det kan nog behövas en hel del övning innan jag behärskar det...

Kommentarer

  1. Låna grejer i år också eller hitta billig utrustning på Blocket är ju annars alternativ... Mellansjö är väl rätt snösäkert å andra sidan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur det blir. Har inte riktigt bestämt mig än. Har ju besvärliga fötter, så pjäxor är ett stort projekt. Måste passa (inte kul med lånat som gör ont). Jaja... det blir nog vår snart!

      Radera
  2. Det är väl snarast framåt våren som det är mysigaste att åka skidor i norra Sverige? Säsongen kommer med största sannolikhet ;-)

    Värre då att hålla koll på armar/ben/skidor/stavar/hund... Som en äkta skåning skulle jag bli imponerad om du klarar det - men det gör du naturligtvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir ju gladare om all snö bara smälter bort. Risken är väl att det inte alls blir som jag vill, tyvärr. Men här vid kusten kan det bli rätt isigt och sådär som i Skåne, nästan, så frågan är alltså: Är det nån idé att skaffa grejor? Jag kan inte riktigt bestämma mej.

      Sen blir jag ju väldigt glad åt din tro på min förmåga *S* Tack för det!

      Radera

Skicka en kommentar