Lördag och lite mer från igår

Tosca med en pinne i munnen, det är så här det ser ut för det mesta. Förmiddagspromenad i Mellansjö.

 - Va?! Jag HÖR något under snön!

 - Jag kollar vad det kan vara?!!

 En annan pinne. Och jättefula kraftledningsstolpar i bakgrunden.

Säsongens första snöskägg förevigat på bild.

Efter prommisen packade vi ihop och åkte vidare.


Lunch i Bräcke. Gott som tusan. Lite annat hann vi med också innan vi styrde kosan hemåt.

Men som avslutning vill jag ändå visa er dessa bilder från tävlingen igårkväll. Folket i Västra Medelpads Brukshundklubb hade verkligen ansträngt sej för att bjuda på riktig spökstämning både inne och ute. Jag var usel med kameran själv. Alltså, jag tog inte en enda bild, utom den som blev med mobilen längst upp till vänster. Så de här bilderna har jag helt enkelt snott från olika personer som lagt ut dem på FB. Hoppas att det är förlåtet!

Ute hade man massor, och då menar jag MASSOR, med marschaller som lyste upp längs vägen, man bjöd på glögg och pepparkaka när man kom och lottningen av startordning gjordes genom att man fick ta en ljuslykta (som man fick behålla) i form av en halloweenpumpa. Startnumret stod i botten.

Spöket stod lite på sidan om, bakom en förrådsbod och Tosca fick syn på det strax innan platsliggningen. Jädrar, vad hon blev förbaskad! Och morrade långt ner i halsen... hade hon varit sämre mentalt än vad hon nu är, så hade det kanske ställt till det för oss, men vi gick bara dit och kollade in det, käkade en liten godis och så var det bra med det. Jahaja... bara ett sånt där spöke utan människa inuti, tycktes Tosca tänka.

Ja, som sagt var, man hade verkligen ansträngt sej till det yttersta. Att man sedan också hade en väldig massa priser; allt från duschkrämer och ljuslyktor till hundfoder i större och mindre säckar och lottade ut dessa bland alla deltagare gör inte saken sämre. Himla positivt att kunna få med sej något fint hem även om man inte lyckats fullt ut med poängen just denna dag, tycker jag. Jag hade inte själv någon tur i lottdragningen, eller så var de "pallplacerade" undantagna från deltagande... jag vet inte? Men vad gör det när Tosca igen slog till med såna där fantastiska poäng?! Vi fick ju ett dricksglas fullt med hundgodis och graverat med VMBK. Nu har vi två såna, minsann! *ler*

Kommentarer

  1. Den där brukshundklubben verkar vara något alldeles särskilt bra, den! Roligt med engagemang.

    Nä, NÅN gång kan du ju låta andra vinna i lottdragning!!! :D Högvinsten hade ni ju verkligen redan kammat hem.

    Sork-Tosca ser så söt ut där hon är så ivrig över ljuden under snön. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade jättetrevliga tävlingar redan "förra gången" jag höll på med sånt här (det vill säga nån gång på 90-talet). Och du har helt rätt, jag är inte ett dugg ledsen för att vi inte fick så mycket priser med oss hem, för vet du... jag hade ju med mej Bästa Hunden, Alla Kategorier!! Både dit och hem och alla andra dagar också. Det är högsta vinsten för mej, att det råkar vara Tosca å jag...

      Helgullig var hon med öronen på svaj där hon jagade vad-det-nu-var-under-snön *S*

      Radera
  2. Vi repeterar GRATTIS! Ni är ju oslagbara...

    Vilket trevligt arrangemang - och som vanligt fina bilder på din vackra kaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återigen tack! Oslagbara är vi då rakt inte, men en väldigt duktig liten hund har jag.

      Väldigt trevligt arrangemang, så roligt när man ansträngt sej för att göra något lite "extra". Även om jag nu egentligen inte är så värst mycket för just halloween, så var det ändå mysigt.

      Radera

Skicka en kommentar