Två inlägg idag

Idag fick vi sällskap i skogen av en "gammal" arbetskamrat, AC, och hennes två hundar av rasen berner sennen. De heter Lukas och Qross. Vi begav oss iväg på den där "nyaste" vägen och försökte leta oss runt.

Eftersom jag vet att AC är en fenomenal fotograf så brydde jag mej inte om att fota särskilt mycket själv. Nästan alla bilder av idag är det hon som tagit och jag har lov att låna dem. Jag låter dem tala för sej själva. Vi hade en riktigt fin promenad i härligt höstväder, även om Tosca var rätt skeptiskt inställd till grabbarna från början. Läskiga, svarta monsteryper, sa hon och såg ut som hon övervägde att gå tillbaka till bilen och strunta i alltihop. Men hon ändrade sej rätt snart.















 Ja, den här bilden har ju jag tagit, förstås. Här sitter AC och fotar mitt lilla Hjärta...

 ... och TITTA!!!! Vilken BILD!!!!!!!

 AC-s bilder igen...



 Och så AC-s sista bild. Lite dragkamp.

De följande bilderna är alltså mina. Den här bron var mer än tveksamt murken och räckena var inte att rekommendera att hålla sej i. De var rangliga på gränsen till fallfärdiga.

Tosca höll igång precis hela tiden och ibland hängde Qrossen på. Lukas traskade fram helt i sin egen takt, han.

Gyttjebad. Underbart trevligt, tyckte hundarna.

 Klofs, klofs.

Qross, han hittade till och med ett ställe att simma på. Ett riktigt vattendjur är han.

Och faktiskt! Vi hittade vägen runt och kom tillbaka till vändplatsen mitt i skogen, där vi lämnat bilarna. En runda, som kommer att bli en ny favorit. Jag gillar att gå runt, och slippa vända och gå tillbaka samma väg. Vi var ute i drygt 1½ timme och hundarna var lösa hela tiden. Helt suveränt. 

Eftersom det är så väldigt många bilder här, så gör jag ett inlägg till med resten av dagen.

Kommentarer

  1. Verkligen underbara bilder men det är dina också! Porträttbilden din vän tog av Tosca är fantastisk!
    Första bilden är lite rolig, jag förstod inte riktigt vad ag såg, utan trodde att den främre hunden hade en stor, ljus peruk! :D

    Härligt med en sån fin runt-runda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... man får titta noga, så ser man att briarden leder gänget där *ler*

      Och ja, den bilden av Toscas ansikte är sååååå fin! Jag tror jag måste låta framkalla den och rama in den?

      Älskar gå-runt-rundor! Den här känns lite lagom lång också.

      Radera
  2. Åh, vilka fina bilder! Porträttbilden är ju helt fantastisk! Fina vänner du har försett henne med - prinsessbakelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är den, fantastisk, bilden! *S*

      Och kompishundarna var lugna och fina, om än väldigt läskiga och konstiga från början.

      Radera

Skicka en kommentar