Ovälkommen

På förmiddagen bestämde jag mej för Havet. Jodå. Bergafjärden, minsann.

Fast så värst välkommen kände jag mej inte. Hundförbudsskyltar både här och där... men oktober månad, is på en del vattensamlingar och inte en människa så långt ögat kunde nå... nej, jag tror inte att vi störde någon, faktiskt.

Fickan full med bajspåsar hade jag också, utifall att...

Vi trotsade alltså skyltarna och begav oss mot...

 ... stranden och havet. Här hade det varit underbart att låta Tosca springa lös och ledig, men med den avsaknad av bra inkallning som vi har, så tordes jag helt enkelt inte. Tänk om det hade kommit en hundrädd människa? Nää... det vore inte bra.

 Någon hade lämnat ett fantastiskt bygge efter sej i sanden. Tosca undersökte det noggrant.

 Lågvatten.

Inte bara en Förbjuden Hund har varit här. Spåren efter en Förbjuden Häst syntes också tydligt i sanden.

Som sagt var, lågvatten. Här går vi på havsbotten, minsann. Tosca med sin långa, vackra svans. Och jag med mitt relativt långa hår (åkte faktiskt och klippte mej lite senare på dagen).

Betongfundament till någon slags brygga eller nåt. Dessa måste inspekteras in i minsta detalj, sa Tosca.

 Just det. Inspektion pågår.



 Fågelspår och Toscas tassavtryck.

 Alldeles otroligt vackert var det.

Lite fotplask fick det bli idag, bara. Men Tosca verkade skapligt nöjd med det.

Ikväll blir det rallylydnadskurs igen. Skojigt!

Och efter kursen väntar den här lilla smörgåstårtan hemma i kylen. För ett tag sedan anmälde jag mej till nån slags brödtest hos Polarbröd. Man skulle få bröd och recept till en smörgåstårta och så utvärdera det hela i efterhand.

Häromdagen kom brödcheckar för 150 kr(!) och det utlovade receptet. Nu har jag handlat och satt ihop tårtan, återstår bara att äta och utvärdera. Jag känner mej något tveksam till smakerna, men kanske blir det gott ändå. Blodgrape och soltorkade tomater tillsammans? Plus kapris, som jag inte gillar alls... Nåja, dem kan man ju peta bort, såklart.

Återkommer när vi ätit upp den! *ler*

Kommentarer

  1. Ett sånt fint ställe ni var på! Dum-dumma skyltar... bra med civil olydnad ibland! Väldigt befolkat också....

    Spännande med utlåtande om smörgåstårtan!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi störde ingen, tror jag. Möjligtvis någon Vän Av Ordning, men ingen sådan syntes till heller. Jättefint var det, synd att jag inte vågade ha henne lös, men det kände som om det var att utmana ödet på riktigt.

      Smörgåstårtan... ja du... jag undrar, jag, om den är nåt god??

      Radera
  2. Vackert är det vid havet, men så tokigt att inte alla får chans att njuta av det... Vänner av ordning vill vi inte ha.

    Ska bli spännande att få veta resultatet av avstämningen, kombinationen låter onekligen liiiite lustig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte tro att det gör något att vi var där och gick nu, långt efter att badsäsongen är slut. Och jag plockade ju givetvis upp efter min hund.

      Återkommer om smörgåstårtan!

      Radera

Skicka en kommentar