Nya vägar

Jag letar mej nya vägar och hoppas att det inte finns så mycket slaktavfall precis överallt. Den här vägen provade vi idag.

 Vägen blir till en stig... lite märkligt "snitslad" med stenar uppe på avkapade träd.

 Skutt!

 Som sagt var... stenar på stubbar.

 Och här också. En sten på vardera sidan när vi går ut här på ett litet hygge.

 Tosca kliver upp på en liten stubbe och spanar lite.

 Och självklart springer hon lite också!

Mot slutet får en ett av sina vanliga tokryck och springer inte lite längre... utan mycket! Runt och runt och hit och dit och full fart!

 Tjohoooo!

Väl hemma plockade jag fram lite burkar och möbeltassar, så att Tosca skulle få jobba lite med näsan innan jag drog iväg till jobbet (ja, jobbet nu IGEN!).

Nej, Tosca nosar inte "naken", utan har sele på sej. Men här skulle jag fota efteråt, när vi var klara... fast då kom hon smygande och visade mej vilken burk det var... ifall att jag hade glömt! 


Fanns fler såna här bukar utanför bilden. Notera även vårt välsandade golv, det blir så med pälsig hund och fuktigt väder ute.

Här markerade hon tydligt på fel burk igen. Det var så förra gången också, när jag använde just dessa. Alltså borde jag diskat och rengjort dem ordentligt redan då, för antagligen har jag väl "kladdat" doft på fel burk? Nån annan förklaring har jag inte.

Jag gjorde ingen affär av det där, plockade bort den felaktiga burken och bad henne nosa vidare och då fick jag fin markering på den rätta. 

Sen tog hon och nosade av rumsbordet och lite runtomkring också, när hon ändå var igång... *S*


Nystädat badrum med alla dofter som det innebär av toarengöringsmedel osv.

Och så två duttar med eukalyptus. Inga som helst problem. Hon sätter igång att nosa och slickar sej ibland litegrann om nosen när hon hittat. Såklart skulle jag önska ännu tydligare markering, gärna frys... men där är vi inte ännu.

Summa summarum: Duktig hund!

Kommentarer

  1. Ren hundglädje! Duktig också, jätte-jätteduktig. Tur att hon visar dig rätt burk vid fotograferingen, det gäller att hålla reda på sin matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så. Tosca kan, men jag är ju inte utrustad med lika duktig näsa!

      Radera

Skicka en kommentar