Efter jobbet

Från jobbet till skogen, precis som vanligt. FEM minusgrader när jag klev upp i morse, men solen värmer fortfarande.

Här tog vi vänster, fast jag hade tänkt att vi skulle höger. Fick bara plötsligt lust att gå en annan väg. Tosca for runt som ett torrt skinn, åt hästbajs och var allmänt galen En "biverkan" av jobb för min del, bara.

Fel fokus på kameran, men det syns att det finns en hel del lingon fortfarande. Bara att ge sej ut och plocka för den som känner för det.

Väldigt höstfärgad Tosca-Kaka-hund!

På kvällen träffade jag Vickan och Vida ute vid klubben, gick en prommis och lät hundarna busa järnet. Oj, vad kul de hade!

Sen tränade vi litegrann, Tosca och jag. Hon var riktigt, riktigt, riktigt duktig och jag är sååååå galet nöjd med henne!

Vickan och Vida började på vardagslydnadskurs. Jag stannade en stund och lyssnade på den mycket vettiga instruktörens mycket vettiga råd och tips. Det där blir en bra kurs, det. Det är jag säker på.

Kommentarer

  1. Såklart att Tosca blir som en oljad blixt när du kommer hem efter ett jobbdygn! Livsglädje 100%. Och duktig på träning som härlig topping på kakan.

    Så roligt att Vida går kurs men tänk vad mörkt det är på kvällarna redan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra att Vickan får lite instruktioner i hundhantering! Det blir bra för henne och Vida och hela familjen, tror jag. Och som sagt var, instruktören var så vettig att jag blev glad i hela kroppen!

      Kolsvart kl 19... usch.

      Radera
  2. Men, det är oxå mysigt med kvällsmörkret... Att krypa upp i soffan med tända ljus. Värre sen - om en månad eller så - när det blir mörkt redan på eftermiddagen.

    Hundkurser är roligt, och ett jättebra sätt att umgås med sin fyrbenta vän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst kan det var lite mysigt också. Särskilt om man, som jag, har möjlighet att vara ute under den tid på dygnet som det ändå är lite ljust. Annars är det lite tufft att det är mörkt på morgonen och mörkt redan innan man kommit hem på eftermiddagen. Men nu jobbar ju inte jag så längre, så det funkar rätt bra.

      Kursen som Vickan ska gå med Vida kommer att bli toppen för dem!

      Radera

Skicka en kommentar