Visset

Nä, det är inte Tosca som är vissen. Bara gräset här. Och så jag själv, Toscamatten. Tycker att jag var förkyld alldeles nyss, eller minns jag fel? Olägligt är det iallafall. Har värsta jobbhelgen och så hostar jag så jag nästan inte orkar med mej, hela nätterna såklart. Plus att ena ögat råkat ut för nån sorts inflammation, skaver och svider och är illande rött, som ett stoppljus ungefär. Jag känner mej sjuk, och jag ser sjuk ut. Skrämmer slag på vem som helst.

Men Tosca måste såklart få sitt ändå och här på bilden har vi stannat till vid Essviksvallen, där årets första fotbollsträning var igång. Tosca förstod INTE varför hon inte kunde få springa dit och leka med alla bollarna???!

Lite senare åkte vi till skogen, så hon fick springa lös en stund. En liten bit av "sandlådan" hade tinat fram och Tosca blev så jätteglad! Skuttade fram jämfota många meter, hittade en kotte att slänga med och var sådär lycklig som bara Tosca kan vara!

Idag orkade jag inte ens ta med mej lillkameran, så bilderna är tagna med mobilen, därav kvalitén...

Fick förresten lite gratis skotträning ikväll också. Någon sköt fem skott på lite håll (harjakt?) och Tosca reagerade väl inte riktigt som jag skulle önskat. Rädd? Nope, inte det minsta, men väldigt intresserad och skulle nog gärna dragit iväg dit för att kolla lite... hm. Inte så jättebra.

Kommentarer

  1. Vilket elände! Åter prickade du in jobbdygn. Så denna eländiga hosta som håller dig vaken. Hoppas såklart att du kvicknar till snabbt.

    Mobilbilden på Tosca som "skakar loss" är jättelyckad! Krya på sig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite trött på förkylning med hosta, det är jag. Helt onödigt påfund.

      Tack för "kryet"!

      Radera

Skicka en kommentar