Blötsnö-bus

Vi har fått en hel massa ny snö. Ingen lätt, fin pudersnö, precis, utan blöt, tung och klibbig dito. Alldeles i onödan.

Jag väljer en väg där inga skotrar kört. Mest för att det är lördag och eventuella skotrar kanske fortfarande var ute... jag vill vara lite ostörd så Tosca kan få rasa av sej efter mitt jobbdygn, då hon ju per automatik har det lite lugnare på hemmaplan.

 En glatt leende Tosca!

 Ute i periferin och kollar läget litegrann...

 Mycket snö är det...

... och usch! Vad den fastnar i pälsen. Hem till duschen och spola bort!

Och väl hemma nås vi av den glada nyheten att Toscas syster i Norge, Lulu (Goblinwalley Sweet Talker) har tagit sitt första CERT!! 10 månader gammal... vad månde bliva av den damen? GRATTIS!

Kommentarer

  1. Åh, har du jobbat! Kan tro att Tosca ville rasa ut. Kan hon inte rasa ut vintern samtidigt?!
    Inga dåliga snöbollsben, det där!
    Imponerande av syster-yster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ack ja... det är den där lilla perioden i mitt fyraveckorsschema, som jag jobbar "hela tiden". Men det går bra. Det vore ju fint om Tosca kunde rasa ut vintern, men det verkar inte funka. Hade det gjort det hade vi nog inte haft nån vinter alls!

      Syrran nöjde sej inte med cert, hon blev även BIR och BIG-1!!! Helt otroligt!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Ja den där blöt snön är verkligen inget att ha:( Här snöar det för fullt just nu och -1 grad!!! I eftermiddag får Ted sitt lilla hus:) Så då ska vi köra en massa kartonger:)) Skönt för Tosca att få rasa av sig:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till Ted! Hoppas nu att knät blir bra också och att all blöt och äcklig snö försvinner fortare än kvickt!

      Radera
  3. Det var väl tur för systern att inte Tosca deltog, konkurrensen hade genast hårdnat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt gulligt sagt, men nu är det ju som så att jag har fått en "icke-utställnings-hund" eller... det var iallafall det jag "beställde" när jag köpte henne. Min tanke var inte att vi skulle ut och visa upp oss i några som helst officiella sammanhang, varken på utställning, lydnad, bruks eller nånting. Hon är tänkt som en ren och skär kompis, helt enkelt. Och det är hon fantastiskt bra på att vara!!!

      Sen ÄR hon ju fin också. Och ganska "duktig" emellanåt också. Men det är bara bonus.

      Radera

Skicka en kommentar