Tjejprommis

 Hundflickorna och jag vid Uddarna på förmiddagen.

Igår skrev jag om hur Tosca nästan alltid är steget bakom Vida. Idag var det verkligen ombytta roller nästan hela tiden. Tosca i framkant...

 ... och Vida jagande efter.

 Som sagt var.

 Tycker att den här bilden blev lite rolig, även om (eller just därför!) jag var lite sen med kameran.

Nu du, nu äter jag upp dej!! Och Tosca duckar... *ler*

 Vackra hundar i lika vackert solsken.

 Och så den vackraste av alla... Tosca.

 Här ser det verkligen ut som om Tosca har övertaget och Vida underordnar sej.

 Och även om det är mycket röj och bus och tok så går det lite lugnare tillväga emellanåt.

Efter ett par kilometer kan man till och med få dem att sitta still och posera i solen ett litet ögonblick.

Kommentarer

  1. Alltså, hon är ju helt bedårande söt med sin lilla tofs, din gyllene kaka! Det är LITE annorlunda att ha unghund, våra gamla spöken håller sig LITE lugnare på promenaderna :-)

    Jag tog dig på orden - smet in och köpte färska croissanter idag. Men nej, dom kunde nog inte mäta sig med dina tekakor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju tro det, att era små damer är en gnutta lugnare *S*

      Nog tror jag att de nybakta croissanterna var goda, alldeles säkert!

      Radera
  2. Så skarpe fine bilder du får når hundene er i aktivitet.
    Kule de bildene du tar når de flyr/strekker seg ut i luften.

    Herlig å se dem sammen, de ser tvers igjennom lykkelig ut.¨

    Så må jeg bare kommentere Vida,ja Tosca er aldeles nydelig. Smelt!
    Men så er det Golden jeg kan, å på det siste bildet der de er litt våte ser jeg at Vida er riktig så gylden på sine ører. Så denne lille frøkna her kommer til å få en gylden pels med tiden. Jeg liker at Golden skal være gyldene...!

    Ha en fin dag videre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fotat med lilla kameran, den vattentäta, och använt inställningen för sportbilder. Funkar ganska bra. Och så funktionen med att ta flera bilder i serie, då blir det ofta iallafall någon som blir lite kul *S*

      Jag hoppas att du har rätt angående färgen, Trude, för jag gillar också golden som faktiskt är just golden och inte alltför ljusa.

      Radera
  3. Sol, sol och ännu mera sol! Det måste var solmagneten Toscas förtjänst! Härliga bilder!

    Läser intresserat Mille-mattens ord om goldenpälsen. Hoffeankan var också väldigt ljus som valp och unghund och se på henne nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart att det är Toscas förtjänst. Solen vill skina på den gyllene ängeln... som inte är så särdeles änglalik alla gånger *fniss*

      Visst vore det trevligt med lite mer färg på Vida med tiden. Guld är ju liksom snyggt, ju! *S*

      Radera

Skicka en kommentar