Söndag

Lycka! Tosca har plötsligt hittat favoritbollen någonstans under snön i trädgården. Där har den legat ett bra tag och hon blir verkligen jätteglad när hon gräver fram den. Nu ligger den på upptining i badrummet, där vi har golvvärme...

Eftermiddagstur till Berga. Tidig söndag eftermiddag, solsken och bara ett fåtal minusgrader = jag är ganska orolig för att det ska komma nån tokig snöskoteråkare i full fart och meja ner både hunden och mej... men jag tar chansen ändå och Tosca får gå lös långa stunder (jag kopplar bara där jag vet att hon brukar hitta slaktavfall och så...).

 Och vi har tur. Skotrarna hörs från alla väderstreck, men inte alls i närheten. Så skönt!

Det är ju härligt att få sträcka ut litegrann, när mattemänniskan varit på jobb ett helt dygn igen. Värst vad hon jobbar just nu?!

 En smal, men motsträvig pinne ska betvingas.

 Va?! Vad var det som lät där borta?!

Isiga klumpar måste gnagas bort.

 Fantastisk sol!

 Och åt andra hållet ligger havet.

Snönosen Tosca har fått koppel på sej och vi går allra, allra sista biten till bilen. Några inkallningar har vi kört längs vägen och allt funkar så fint. Fast det är ju när det är "arrangerat" och inte nåt "skarpt läge"... *S*

Kommentarer

  1. Så härligt väder ni hade, då! Här var det minsann tvärmulet men rätt skönt med bara ett par minus.
    Så roligt att Tosca hittade sin favoritboll och en favoritpinne eller två eller tre på det!

    Det kommer väl en ny långledighet snart, kan jag tänka mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jätteskönt att komma ut! I och för sej gjorde jag macka-och-varm-choklad-utflykt på jobbet igår och det är inte det sämsta. Men det är såklart något helt annat att traska ut med sej själv och Tosca i solen.

      Och ja, nu är jag ledig i dryga två veckor(!). Inte så fel, faktiskt.

      Radera

Skicka en kommentar