Vida-måndag

Vida kommer på morgonen och efter lite bus ute, så hundarna ska kunna koppla av när de kommer in, så kliver hon rakt in och hämtar metallapporten. Bra tjejen!

På förmiddagstur utan minneskort i kameran, hur smart är det? Men jag glömde att jag tagit bilden på Vida och metallen och att kortet satt kvar i datorn. Därför har jag inte så mycket att bjuda på från promenaden idag.

Det är väldigt isigt och halt på många ställen och den här vägen valde jag med tanke på just det. Det är den minst isiga jag har träffat på på länge. Jag vill ju inte att hundarna ska halka och göra illa sej.

 Bus-fiorna!

 Sekunden efter den här bilden...

... hörde de plötsligt något intressant och frös till is(?!) båda två.

Och sen var kamerans minneskort fullt och vi kunde promenera i lugn och ro, helt utan att behöva tänka på att fånga några guldkorn på bild.

Hundar får egentligen inte busa inomhus. Inte hos mej iallafall.

Men jag gjorde ett litet undantag, för jag ville ha brottningen på bild.

Gick väl lite sisådär...

... så det här fick bli sista bilden och sen var det slut på leken.

Ramlade över ett recept som börjar så här: "Om du har en övermogen banan liggande i fruktkorgen som ingen vill äta upp..." och precis det hade jag. En nästintill svartskalig banan. Jag gillar inte banankaka och äter överhuvudtaget inte kakor längre. Men någon annan blir kanske glad åt lite gofika när han kommer hem och har varit och lämnat tillbaka Vida?

Receptet hittar du HÄR, om du är en sådan som gillar just banankaka.

Och medan jag fixar kakan i köket samt handdiskar, eftersom diskmaskinen diskar så otroligt dåligt nu (vet inte vad det är för fel på den, men nåt fel är det!) så roar sej Guldhunden på utsidan av huset.

 Kungligt roligt har hon och ännu bättre blir det när jag kommer ut och leker lite också. Ska till komposten igen, så vi passar på att göra en platsliggning och därefter en inkallning. Skojigt! sa Tosca.

Ikväll blir det nog en del pälsvård. Briarden är lite "tuggad"... *S*

Kommentarer

  1. Vida har redan förändrats utseendemässigt hon också, ser mer vuxen ut nu. Härligt att de kan umgås så bra. Och att även hon tar metallapporten, bara sådär!
    Förstår att Tosca är god att tugga på, är man en Kaka, så är man!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De växer, vovvarna. Och ja, det är toppen att de kommer överens, hoppas att de fortsätter med det genom puberteten och allt.

      Söt och go' är hon ju, Tosca, så det är klart att hon ska tuggas!

      Radera

Skicka en kommentar