Söndagssol i Mellansjö och världens gulligaste MMS

Tosca håller i kopplet och Johan är i andra änden *S* Så ser det ut hos oss i Mellansjö på förmiddagen.

Johan och Vida på isen. Här skulle man faktiskt kunna åka skridskor. Men jag har inga. Och kan nog inte längre åka heller.... det är ju sisådär hundra år sedan jag åkte senast.

 Tosca står kvar vid strandkanten och kollar in Johan och Vida. Ut på isen har hon ingen lust att gå.

Så blir det förmiddags-bus-promenad med hundarna. Mellan -13 och -15 grader har det varit hela dagen idag. Men vindstilla och ganska skönt att vara ute ändå. Ingen hund frös om fötterna heller, trots att de inte är vana vid någon kyla.

 Tosca är en gnutta överenergisk och jag tror att Vida emellanåt tycker att hon är lite jobbig.

Fast sen är det Vida som hoppar ner i diket och springer ut i skogen medan Tosca förvånat undrar vad hon sysslar med? Här är hon less på att vänta medan Vida undersöker ett hål mellan ett par stenar, så pass less att hon till och med sätter sej ner och väntar(!).

 Som sagt var, ibland tror jag att Vida tycker att Tosca är lite fööööör mycket, bara.

 Otroligt vackert solsken mellan träden.

Biter dej bara lite... säger Tosca.

 De har faktiskt roligt tillsammans!

Så spelar resten av gänget kort medan Vickan skruvar ihop ett par köksskåp. Här sitter det aldrig någonsin fast, en energisk och händig människa är hon! Sen blir det mat och vi försöker äta rester så det ska bli lite mindre trångt i kylskåpen. Det går faktiskt ganska bra.

Och när alla är mätta och belåtna packar bosvedjeborna ihop sina pinaler och åker hem mot sta'n. Vissa ska jobba imorgon bitti. Sture och jag ska inte det, så vi stannar kvar en natt till, vi. Skööönt!


Igår fick jag det här MMS-et från Alfreds mamma... hur gullig kan man vara, egentligen?? Han måste ju ha fått en väldig, väldig massa julklappar av de mest fantastiska slag. Av oss fick han en necessär med schampo och en tvålask innehållande en grön tvål (och ett par andra julklappar också). Han är så förtjust i min tvålask med tvål och vill alltid använda den när vi är på badhuset tillsammans. Han tvålar in sej, han "tappar" tvålen så den flyger genom halva duschrummet, han leker med den. Det går åt sådär en halv tvål varje gång (överdrift). Så, sedan länge hade jag bestämt att han skulle få en alldeles egen tvål i julklapp *S*

Men att den skulle bli SÅ poppis att han skulle uttrycka sej sådär, det hade jag kanske inte förväntat mej. Sötnosen!

Kommentarer

  1. För kallt, hu! Men vackert så man dånar och tillräckligt ljust för underbara brottarbilder. På en försöker visst Tosca stoppa in hela Vidas skalle i gapet...
    Sån där energi till att skruva och dona, det vore något att ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket vackert och faktiskt inte så kallt som det låter. Tosca är lite glupsk, kanske... *fniss*

      Vickan har en aldrig sinande energi, hon. Viska att något behöver göras och hon Fixar! Slår aldrig fel.

      Radera

Skicka en kommentar