Snö

Inatt kom det snö. Men medan vi var ute i skogen på förmiddagen övergick snöande i ösregn, så allt är väl snart borta igen, kan jag tro.

 Nyklippta klor på tassavtrycken i snön. Eller åtminstone på tassarna som har gjort dessa avtryck.

Vädret gjorde att jag bara tog med mej den lilla vattentäta kameran ut och den tyckte att det behövdes lite blixt.

Här också. Skutt, skutt.

Och vilken lycka! Vi möter Omme igen. Väldigt intressant att se hur olika hundar leker med varandra. Här har vi en jycke av samma ras som Vida, fast nästan 3 år gammal. Och leken blir totalt annorlunda!

Tyvärr råkade jag trycka på filmningsknappen på kameran och sen gick det inte att ta några bilder. Jag fattade inte varför (lite korkad, ja)... så till sist stängde jag av den och och satte på den igen. Men det blev inte så många bilder ändå. Och filmen är ju inte heller mycket att ha *S*

Båda dessa hundar vill leka och springa fort över stock och sten. De är jämna i storlek och leker väldigt "lika". Väldigt roligt att se. Och när de är klara är de klara. Ingen av dem försöker "hetsa" den andra, utan de är nöjda efter en liten stund. Tillsammans med Vida vill Tosca aldrig sluta, utan pockar på och försöker få igång mera, mera, mera lek, även när Vida är trött och inte vill mer. Som sagt var, det är intressant med hundar!

Kommentarer

  1. Hahaha! Första bilden är så underbar, med tofsen i vädret! Jösses, vad hon utvecklas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon gör ju det... men nog är hon fortfarande ganska så liiiiiiiten... visst??? Det är nog en sån här du ska ha. Sedan. Jag tror det, jag.

      Radera
    2. Eller en schappe. Tror nog att nästa hund kan gå ner storlek, faktiskt!

      Radera
    3. Hon äääär så liten och behändig, Tosca.. Joooohoooodå!!! *S*

      Radera
  2. Se her ja, hun blir virkelig kjent med Golden hunder Tosca.

    Moro å leke, selv med hunder som er litt eldre og som kommuniserer med muligens litt tydeligere språk enn valper/unghunder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, golden är tydligen Toscas melodi *S*

      Spännande att se samspelet mellan de olika individerna är det!

      Radera

Skicka en kommentar