Stranden... och så en bild på Vida!

Har länge tänkt att jag skulle gå på stranden i Berga, men tvekat lite för det är ju "tättbefolkat" där och de kanske inte gillar att man är där med hundar?

Men nu tyckte jag att det ju ändå har blivit november och alla badgäster har väl gett sej därifrån, eller?? Så vi dristade oss att åka dit. Havet är ju ändå havet, som ni hört förut.

 Vackert!

 Och frostigt.

 Många lukter, men också kul att springa lite.

 Snyggingen!

Har fler gångarter än galopp *S*

Idag hände något som jag inte sett förut - Tosca blev lite rädd för något som låg där... en boj och några järngrejor. Hon tvärnitade och fixerade dessa "monster". Sen tog det max 10 sekunder innan hon löst alltihop, helt på egen hand. Vilken brud!

 Det var mysigt att bada fötterna.

Och gott att äta is, så det krasar mellan tänderna *S*

"Lång svans som hon bär vackert" skrev domaren i kritiken när vi var på utställning i Kramfors. Tur att han inte såg henne idag, då... *ler*

Hillevi tycker att Tosca har så fina trampdynor. Här får hon sitt lystmäte tillgodosett!

Känns inte ett dugg inbjudande att sätta sej här idag. Det är nollgradigt, blåser lite och regnet hänger i luften. Jag håller mej i rörelse istället.

Hoppsan. Den här skylten såg jag när vi skulle åka hem. Det var väl det jag anade... att vi inte är välkomna. Men jag tror ändå inte att jag vill åka tillbaka. Tosca hade kul och det var trevligt idag, men jag känner att jag får magsår av att gå där och hålla stenkoll på omgivningarna, var som helst ifrån kan det ju komma folk och/eller lösa hundar. Nä, tacka vet jag skogen. Där är det lugnt och skönt.

Sedan. Åker vi faktiskt och säger Hej till Emil och Vida. Vida, som är ett par veckor yngre än Tosca, bara, och som flyttade hem till familjen Öhlén/Nordin förra helgen. En lugn och fin tjej, som säkert kommer att bli precis den underbara familjehund man har önskat sej. Och Emils bästa träningskompis, det tror jag!

Välkommen Vida!

Kommentarer

  1. Åhhh, vilken fin bild på Emil och Vida! Två lyckliga...

    Förstår precis det där med ovälkomnandekänslan, men Tosca var glad och lycklig ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tosca har inget förstånd alls, när det gäller om hon är välkommen eller inte. Hon skuttar in och upp och över och runt varsomhelst och hela tiden *S*

      Emil och Vida... ett blivande radarpar, var så säker!

      Radera
  2. Så flotte bilder av Tosca, hun matcher jo helt gresset som ligger ved stranden.
    Ser kaldt ut hos dere, her har det ikke vært frost enda. Ligger omkring 8 grader.

    Mei, ser der har vi jo Vida.
    Så nydelig hun er. Tenker Emil koser seg med henne.

    SvaraRadera
  3. Tosca är verkligen kamouflagefärgad just nu. Matchar alla höstfärgerna helt perfekt. Man ser henne nästan inte *S*

    Förstår om du smälter lite extra för söta, söta Vida som är av "rätt" ras *ler*

    En extra hälsning till Mille blev det idag!

    SvaraRadera
  4. Tosca har riktig høstfarge på pelsen sin.
    Så fin der hun løper/snuser og går.

    Det må jo være veldig moro at dere har hunder på samme alder,
    Tenk å moro dere får det sammen både dere på to bein, men også hundene.

    Når jeg hadde Raja, ble jeg kjent med en dame som hadde en Labrador som var 14 dager eldre enn Raja. Vi var masse sammen, alt fra treninger i hundeklubben,kurs, turer, hytteturer og utstillinger. Vi hadde jo Retriever begge to, så ble samme utstillingene. Ofte med hotellopphold utrolig moro. Det mest gøyale og litt frustrasjon var at min hund het jo Raja og hennes Gaia! Behøver jeg si mer....Ler! Se for deg innkalling på gressletten....smil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he! Ja, det måste ju blivit lite besvärligt med inkallningarna där, du! *S*

      Att Vida heter Vida känns ibland lite svårt med tanke på att Ida hette Ida. Men så är det och så får det lov att vara.

      Radera

Skicka en kommentar