En väldig massa bilder

 Frostig förmiddag.

 Med glad hund, såklart.

Allt ljus på Tosca..!

Min Guldhund. Min lyckohund. Min lilla solfångare.

 Självklart hittar hon en och annan PP (Prima Pinne) att bära med sej ett tag.

Och en och annan gång kommer hon och puttar på mej och vill att jag håller i andra änden *S* Härligt med kontaktsökande vovve (även om jag tjatar om motsatsen då och då).

Bakar bröd. Överst bitar med solrosfrön inuti och med sesamfrön och vallmöfrön utanpå. Väldigt goda. Underst syns klippta potatisbröd med skållat havregryn och råriven(!) potatis i degen. Goda, de med.

 Hussens skosula. Utsliten? Eller tuggad?? Utsliten och... tror jag *ler*

Även om Den Gyllene nekar i sten att hon har något med den där sulan att göra...

- Vaddå? Vem? JAG?! Nänä, jag har legat här hela tiden och vaktat din ryggsäck, matte. Så det så.

Torsdag och näst sista gången på simskolan för terminen. Vi badar som vanligt nån timme i innan det börjar, äter pannkaka (som Olle lagat idag, gott gott!) och har det härligt i plurret.

Och idag hände det! Alfred simmar!!! Här är han på väg mot Fyran, som är samma siffra som antalet år han är gammal.

Tekniken kanske behöver finslipas lite, men han håller sej flytande, tar sej fram och drunknar inte. Vilken grabb!

- Håll munnen stängd, så kommer det inte in vatten! säger pappa Olle till Alfred, som blixtsnabbt svarar:
- Jag har munnen öppen, så rinner det ut igen, pappa!

 Lika obekymrad under ytan som över.

Och här har Emma varit framme med kameran. Foten till höger tillhör Alfred och Emils granne Monika.

- Ja, du vet, säger Alfred. Monika Som Jobbar På Badhuset!

 Här dyker Alfred från pappas huvud.

 Och här hänger Emil på en flytmojäng.

 Självklart kan Emil också vara under vattnet. Står på händer "hur länge som helst".

 Grabbarna tillsammans.

Härliga timmar på Njurundahallen - bästa badhuset!

Emil simmade förresten ett simborgarmärke och nästa vecka ska Alfred ta Baddaren, har han bestämt.

Kommentarer

  1. Så utrolig stemningsfullt det første bildet var, der
    Tosca koser seg på stien blant frost på bakken og trær og solen som titter i mellom skogen.

    Flott bilde av Alfred under vann, det første bildet.
    Men så klart mange andre flotte bilder som dokumenterer denne dagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att fotografera. Ibland blir det bra, ibland blir det "bara" bilder som minnen från dagarna som går. Båda lika kul att ha kvar.

      Och det är skojigt med den vattentäta kameran. Jag trodde att jag skulle tröttna på undervattensbilder, men de är ju olika de med...liksom bilder på land. Så det är fortfarande kul med den.

      Radera
  2. Så fint du skrev om din lyckohund!

    Samma hund verkar verkligen heeeelt oskyldig till att ha något som helst med skon att göra, hmmmm.

    Grattis till Alfred som höll sig över ytan helt själv och simmade. Om det nu ska vara nödvändigt, så bekväm som han är under vattnet också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är min lyckohund. Så enkelt är det.

      Och jo, men visst är det väl bra att kunna simma över vattnet också. Även om man skulle kunna tro det så har han ju inte gälar, den gode Alfred. Så att han kommer upp en och annan gång och andas lite är väldigt positivt! *S*

      Radera

Skicka en kommentar