Alltså... hur förvirrat kan det bli?!

Jag trodde att vi skulle ha APT på tisdag, imorgon alltså. Men när jag kom på jobbet i helgen stod det i almanackan att det var idag, måndag. Jag blev lite ställd och försökte gå in i schemat och kolla, men det ville inte fungera alls. Så... när jag blev avlöst igår förmiddag kollade jag med min kollega om det verkligen var så att det var APT på måndag, jag som trodde att det var tisdag?!

Hon bekräftade detta och jag frågade även om vi skulle vara i samma lokal som vanligt. Jo, det skulle vi.


Ridå! Vi som bestämt en massa viktiga saker som skulle göras idag och inte bara på tu man hand, Sture och jag, utan även andra var inblandade. ALLT gick i stöpet och planerna stuvades om å det grövsta.

Och vad händer?! Fem minuter innan jag ska åka idag på morgonen, ringer samma personal och säger att "det blir inget möte idag, för det är inte möte idag, utan på onsdag!!". VA?!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Att jag själv är förvirrad är ju helt klart, men att alla andra också är det??? Något har jag dock lärt mej. Lita inte på någon. Kolla själv på säkert ställe.

Så. Igen då. Ändra om alla planer, hämta ett vedlass som Anders återigen har fixat åt oss, och dra iväg till Mellansjö istället. Vi lastar av, klyver och travar. Allt medan Tosca far runt i omgivningarna på egen tass. 

 En och annan gång är hon inom synhåll, men...

 ... mest är hon faktiskt mer eller mindre "borta"! Kommer dock när jag ropar, fast inte på direkten, just *S*

 Men den här årstiden har vi inte mer än en enda granne boende i byn och inte på flera kilometers avstånd heller, så hon får väl hållas.

 Efter all denna aktivitet är den arma hunden helt slut och vilar ut på mattan. Orkar knappt kliva upp för att gå en liten toarunda på eftermiddagen *ler* Men efter det är det full fart igen. Hon tar med sej en bra pinne in och smular den på mattan, piper med tigern som skymtar till vänster och pockar på uppmärksamhet från både matten och hussen. En rolig prick är vad hon är!

Och golden-tjejen Vida har installerat sej hos familjen Öhlén/Nordin i Bosvedjan. Enligt uppgift går allt bra. Härligt att höra!

Kommentarer

  1. Möten är energislukare som de är ändå och ska det hattas sådär... ja, uj,uj! Sverige är ju ökänt för alla sina jobbmöten - inga andra länder har så många jämt och samt. Men det är nog klokt att kolla källan framöver.

    Jag som velat se en bild på Vida, jag. Men hon måste ju landa ordentligt, förstås. Tur att Tosca levererar och som alltid med charm utöver det mesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte träffat Vida ännu!!! Men några bilder har jag ju fått... ska se om jag kan plocka ur dem ur telefonen, bara, så ska du få se, du också.

      Tosca är lika söt som alltid *S* och jag är precis lika partisk, som alltid!

      Radera

Skicka en kommentar