Skogen och annat

 Åker mot Uddarna idag.

Traskar i skogen, såklart. Tosca har just försökt äta upp den lilla, lilla tallen där uppe på mossiga kullen.

 Sen tar hon sej en tugga av den här gamla stubben...

 ... och springer litegrann.

 Så kommer vi fram till den där söta lilla sjön.

Svanarna har flyttat vidare men det ligger väldigt mycket svandun kvar i vattnet, invid kanten. Så mycket att jag först tror att det börjat lägga sej lite tunn is och att det vita är iskanter. Men så illa var det alltså inte.

En kotte i munnen + en sandig väg = Lycklig Tosca

När vi åker hem kör vi förbi en dam med två hundar. Jag tvingar Sture att stanna, för det ÄR ju en briard, det där, om än nerklippt. Jag studsar ut och "intervjuar" damen ifråga. Briarden är en snart tvåårig kille, lugn och vänlig, så Tosca får komma ut ur bilen och säga hej. Det blir ett bra hundmöte, ganska stillsamt och inga problem alls. 

Bilden är tagen med mobilen, det var gråmulet och hade börjat regna, så kvalitén är därefter. Men ändå. Ett möte briarder emellan.

Har tvättat fällen vi har i bilen. När jag tar upp den ur källaren och lägger den på hallgolvet för att den ska tas ut i bilen lite senare tycker Tosca att jag har fixat det riktigt bra. Hon lägger sej genast på fällen och ser ut att mysa ordentligt *S*

Dagens lunch. Tomatsoppa med paprika. Så gott!

Kanhända att det kommer fler bilder från dagen senare. Vi får väl se vad vi hittar på?

 Vi (dvs jag) hittade på att bada hunden. Hunden blev inte jätteglad.

 Faktiskt inte glad alls.

Passade på att kamma en liten mittbena medan hon fortfarande var lite blöt. Jisses, min pyttevalp börjar se ut som en... B.R.I.A.R.D!!!

Kommentarer

  1. Nog är det märkligt, hur man så tveklöst kan närma sig främlingar när hunden är av samma ras. Ingen blyghet råder då, inte!

    Tosca ser underbart avslappnad ut, där på den tillfälliga liggplatsen. "Det har du fixat bra,matte!"

    Jaha, då blev jag hungrig, igen då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blev mäkta nöjd med fällen just där i hallen, så det var med lite tvekan jag senare tog ut den tillbaka till bilen. Men vad katten, hon måste ju faktiskt ha nåt att ligga på där också, eller hur?!

      Och ja, samma ras bygger broar mellan de mest olika människor. Så är det, bara.

      Radera
  2. Så moro å møte samme rasen.
    Det rare er at jeg synes ofte hundene er ekstra glade når dem møter sin egen rase.
    Kan det komme av at de leser hverandre bedre? eller blir de påvirket av oss som eier dem, fordi vi har et ekstra hjerte for den rasen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att de kommunicerar lite extra bra med hundar av samma ras. Särskilt bra leker de med rasfränder, åtminstone briarder som har ett lite annorlunda sätt att leka, som inte alltid uppskattas av andra raser.
      Men du har nog rätt i att de påverkas lite i sin inställning av sina människor också... allt hör ihop!

      Radera
  3. Hahaha! Vilken rolig bild på "taxen"! Kan tro att hon var måttligt road men så fin hon blev efteråt med sin mittbena!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt tjusig. Idag, morgonen efter, är hon dock sitt vanliga, rufsiga jag igen *ler*

      Radera
  4. Nå så du trist ut Tosca, når du badet og hadde det fine håndkle rundt deg.
    Men forhåpentligvis er du mer glad nå.

    Fin ble du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blev glad så fort vi slutade med det där badandet *S* Och fin blev hon också!

      Radera

Skicka en kommentar