En helt vanlig måndag

Tosca har allmänt tråkigt på morgonen. Matten är lite långsam och sätter ingen fart alls... så vovven roar sej själv med en av favvoleksakerna - metallapporten. Notera tungan! *S*

 Men så får människan på sej lite kläder så vi kan ge oss ut i skogen. Helt härligt höstväder och vi har det så gott tillsammans!

 Lite dåligt med skärpa i bilderna idag, men ni seeeer ju hur fin hon är?!

Hit går vi idag. Man kan välja väg, men vi vänder. Jag har "motionsappen" i telefonen igång och ska kolla var vi har varit när jag kommer hem. Man får en karta och då kan vi se om det finns nån bra fortsättning, så det kanske kan bli en runda i den här sköna skogen. Det vore väldigt trevligt.

Vi tränar såklart lite småsaker, som sitt och ligg och... n a t u r l i g t v i s ... inkallning. Kontakten är det oftast inget fel på iallafall.

"Upp!" tränar vi också. Alltså kliv upp och stå med framtassarna på en stubbe. Men jag hinner ju sällan med med kameran, innan Tosca kliver ner igen *ler*

På hemvägen passerar vi en bit skogsväg som är nästan bara sand. Och vad Tosca tycker om "sandlådor" vet väl de flesta vid det här laget. Hon tycker OM dem!! *S*

Som vanligt tar hon sej en kotte och busar järnet. Kastar den upp i luften, fångar den igen, full gas framåt och så kör hon ner framtassarna i sanden så det bara yyyyr om öronen på henne. Och så springa, springa, springa fram och tillbaka i högsta fart. Hon har så otroligt roligt att man inte kan låta bli att skratta åt alla galenskaper hon hittar på. Skönaste Tosca!

När vi kommer hem är hon sådär trött igen och orkar inte kliva upp och kliva ur bilen. Go-fian.

Kommentarer

  1. Ja, i alla fall ser jag hur fiiiin hon är! Bakom luggen och så - kan gissa åtminstone! ;) En gyllene pälstott. Fast det lät ju inte vidare vackert. En gyllene Tosca - ja, så får det bli.

    Sen har jag ett tips eller en varning. Gör inte soppa med en massa mejram i. Urk. Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då hade jag ändå försökt sätta upp luggen i en tofs idag *ler* Men den är precis lite för kort så det hår som hänger över ögonen, det hänger där ändå.

      Varningen tar jag till mej och aktar mej nogsamt för soppa med mejram. Det var väl inte tuppen som blev felsmakande, hoppas jag?!

      Radera
    2. Nej, drt var tur det, åtminstone. Blomkåls- och morotssoppa. Vet ju att man har mejram ofta i ärtsoppa, så jag provade och tog dessutom till rejält. Icke lyckat alls!

      Först NU ser jag tofsen! Sötnosen!

      Radera
    3. Jag tror det ät timjan man har i ärtsoppa?? Eller är jag helt felunderrättad? BRA att det inte var tuppen, tycker jag!

      Tofsen är inte till nån större nytta, men söt är hon alltid ändå, Tosca.

      Radera

Skicka en kommentar