Klubb-kul

Förmiddagstur till klubben och prommis längs skogsvägen förbi stora plan.

Här kommer jag!


Kliva över? Varför då, när man kan hoppa?! *S*

 Hej Husse! Modig jag är, va? Men det gäller att hålla tungan rätt i mun.

 Inkallningsövningar kan man aldrig få för många av.

En del tycker inte att hundar ska få leka på appellplanerna. Det tycker jag. Så här kommer Tosca och har hur kul som helst!

På dörren till klubbstugan sitter denna skylt. Så sant. Det kaaaan finnas hundar därinne, kanske? Fast inte just idag. Den här klubben är verkligen öde den här årstiden.


Men smultron finns det iallafall. Kanske bra att det inte är så mycket folk här, för då hade de nog varit slut.

En snabbhälsning på Erik hinner vi med på hemvägen. Med betoning på snabb för Erik var på väg någon annanstans.

Sen behövde vi åka iväg på annat håll ett litet tag. Tosca har inte alls nån lust att följa med. Ligger på gräsmattan och bara kråmar sej, vill bli kliad på magen och är allmänt bara goooo' *ler* Så småningom lyckas jag baxa in henne i bilen ändå, fastän hon hellre stannat hemma, tror jag.

Kameran får vila resten av dagen, då jag gör ett kort tillsammans med Emma, samtidigt som jag försöker hålla ordning på valpen, som helst vill roa sej med att bita Alfred i rumpan mest hela tiden. En gång lyckas hon också. Aj. Men kortet blev bra och Emma nöjd, tror jag. Och nu ska vi ägna resten av kvällen åt att umgås med den lilla fyrbenta.

Bakade förresten en blåbärspaj också. Av färska blåbär direkt från skogen här hemma. Mums, sa de som åt den.

Senare: Det blev en tur ner till oljehamnen. Synd att jag bara tog med mej lillkameran för det var vackert! Och ett svanpar simmade förbi, men alldeles för långt ut för att det skulle bli annat än små prickar på bilden med den här kameran. Jaja, allt kan man inte fånga på bild, en del måste upplevas.

Kommentarer

  1. Modig liten rackarunge som inte räds tunneln heller! Sen lär man sig genom lek, eller?!

    Jag kan tro att det var fantastiskt där vid vattnet om det var ännu finare än på det vackra fotot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALLT är en lek! Här i huset (och utanför) har vi bara kul hela, hela tiden. Jag blir bara ilsken när hon springer ut på vägen och kastar sej om benen med tänderna före, på vår granne... fast Tosca tycker att det också är en kul lek, förstås.

      Är inte så mycket för "ryt- och skrik-pedagogik", vet du.

      Må väl och njut av dina brödkakor!

      Radera

Skicka en kommentar