Måndag

Idag börjar vi på klubben. På vägen utanför plan måste Tosca gå på toa. När jag kliver in på plan längre ner och ska slänga påsen i därför avsedd behållare, piper Tosca iväg. Jag hinner inte få upp kameran förrän hon är där borta vid den gula tunneln. Sekunden efter (när kameran slitits upp ur sin väska) kommer hon lyckligt kutande ut ur nämnda tunnel och så full fart tillbaka till mej. Hon är bara så himla härlig och det är ren underhållning att umgås med henne, varenda sekund!

Det är som sagt var inte så lätt att hinna med med kameran alla gånger. Här tänkte jag att jag skulle visa att hunden faktiskt kan trava också, inte bara rusa genom livet i full speed. Fast något huvud hann jag ju inte få med på bilden... *S*

Nej, det får väl bli lite fler hopp-och-skutt-bilder, då *S*

Någon har ställt ett par stolar här, mitt ute i skogen. Måste vara nån från sommarstugeområdet här nedanför, mot vattnet. Gissar jag.

Och utsikten är verkligen vacker. Det går inte att förmedla genom den här bilden, men på riktigt... ja, då är det fint!

Så kommer vi till den lilla backen, där Tosca alltid blir som galen. Springer upp och ner och hit och dit och lattjar som en tok!

Glad, gladare... TOSCA!

Vi pysslar lite med hopp - sitt. Alltså; "sitt på andra sidan och kom hit genom att kliva över brädan." Vet inte om Tosca ens uppfattar det hela som en uppgift? *S*

Vi åker och köper ytterligare en liten rulle stängsel, så är snart hela "övre" delen av trädgården inhägnad. När jag står där i kassakön på Byggmax och ska betala min stängselrulle, så killar det lite på halsen. Jag tar med handen... och hittar en äcklig liten fästing! Usch, tur att den inte hunnit bita sej fast.

Lite miljöträning i Birsta medan hussen handlar mat hinner vi också med.

Stannar en stund på Ungdomsfältet på hemvägen och äter en sallad. Tosca gräver en grop under tiden. Något måste man ju hitta på, eller hur?

Här har det varit nån sorts festival och nedmontering pågår.

Åt andra hållet har vi Sundsvallsbron.

Tja... det var väl dagens övningar så här långt. Lite mer ska vi väl kunna hitta på innan det blir kväll.

Kommentarer

  1. Tjo hei her kommer Tosca i full fart!
    Herlige bilder. Full av liv, slik det skal være når enn er en liten valp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis som det ska vara! Hon är helt underbar, den lilla!

      Radera
  2. Att Tosca skulle kunna trava, nä... det vore alldeles huvudlöst att tro på!

    Kan tro att det är alldeles andlöst vackert däruppe på berget med utsikten. Saknar blånande kullar här - det närmaste vi kommer är vid Dalälven, där man ser Gästrikland långt borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så är det ju havet mellan skogen och de blånande kullarna också, jag SA ju att det inte gick att förmedla på bild! *S* Jättefint är det. Och NÅGONSTANS här har ett byggföretag fått bygglov för fyra fritidshus i en första etapp... sen vet man inte hur många det blir(!).

      Jag blir helt matt. De tänker bygga på världens finaste halvö (Essvikshalvön) i "MIN" skog?!?! Skrämmande dumt.

      Radera
    2. Nog syns havet också! Fast sånt ser jag mer av, så bergen och det kuperade är mer exotiskt!

      Det låter alldeles, alldeles hemskt med byggloven. En första etapp, hm.

      Radera
    3. Byggloven skrämmer mej från vettet. Så är det.

      Radera

Skicka en kommentar