Torsdag med Tosca

"Någon" har tagit med sej en pinne in i hallen och där finfördelat den ganska ordentligt. Det gör inget, jag skulle ändå städa. 

Någon har inte den minsta respekt för dammsugaren. Den är alltså igång på bilden... och hundvalpen har inga planer alls på att flytta sej så mycket som en millimeter för att det ska dammsugas här. Nähä, varför det? Jag låg här först! (nej... hon har inte rödgul rosett på örat, det står en brandbil där bakom).

Och torka golv? Nämen, det är väl ändå onödigt?

Det regnar ju ute, så det kommer att bli stora tassavtryck överallt alldeles strax ändå.

Speciellt eftersom de här tassarna gärna går i vatten- och lerpölar.

Regnet bara häller ner och här sitter en blöt hund.

Vi packar ihop och åker hem. Hussen kilar in på Willys och provianterar lite. Det är inte alls så tråkigt som det ser ut på bilden. Nej, inte alls. Först kissar Tosca i gräset och sen går vi på charmpromenad på parkeringen. Tosca försöker alltså charma alla hon ser genom att vifta på hela, hela kroppen och jag försöker promenera... *he he*

Skämt åsido, det går riktigt bra och hunden är verkligen social och öppen och vill gärna prata med alla. Alltså, toppen-träning!

Hemma igen - och lyckan är total över att hitta en av de snart söndertuggade blomkrukorna. Hurra, vad kul man kan ha med en sån!

 Det är inte helt lätt att hinna med med kameran.

 Mjuk i kroppen...

Eller vad sägs om det här, en regelrätt kullerbytta!!

 Jag och min blomkruka. 

Kommentarer

  1. Haha! Jösses, vilken härlig bild på kullerbyttan! Avslappnad attityd till onödig städning också... säger det igen (och igen): vilken Kaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är vig som få, den häringa Guldklimpen!

      Radera
  2. Men gode min tid vilket charmtroll!! Vilken uppvisning! Bara sååå rysligt söt dessutom... ni behöver ingen tv eller andra roligheter! Hon håller hov hela dagarna kan jag tro... så varför städa det hinner du knappt!
    Kram och klir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nänä... tv, det är nåt för hussen, möjligen. SAMT vovven, som intresserat följer vissa program. Hundar kan inte titta på tv? har jag hört. Den här hunden kan. Men säg det som hon inte kan..?!

      Städningen kändes lite nödvändig eftersom vi ska ha gäster i huset till helgen.

      Kram å kli till er!

      Radera

Skicka en kommentar