Å så hem igen, då

Börjar med att städa hela huset på morgonen. Senast vi var här lämnade vi bara allt som det var, för jag skulle hem och jobba. Inte för att det var så värst stökigt eller smutsigt, men det känns ändå bättre när det är rent och snyggt. Jobbet var alltså varken tidskrävande eller ansträngande, men fint när det blev klart!

Sen gav jag mej ut på en 3 km-runda i skogen (hata-stigen) och när jag kom hem igen arrangerade vi denna bild på vägen utanför huset. Sture tog väl fem-sex bilder varav den här är den enda där jag har både huvud och fötter samt inte befinner mej bakom en hägg. Jaja... nån fotograf blir han nog aldrig, men den här bilden duger för ändamålet - att illustrera dagens aktivitet, alltså.

Igår var det kallt och blåsigt. Idag bara kallt. Kylskåpskallt, ungefär sisådär fem plusgrader. Jag längtar faktiskt efter lite värme nu, det gör jag!

Och som synes är våren inte alls lika långt kommen här i inlandet som hemma vid kusten. Inte en tillstymmelse till grönska på björkarna, till exempel.

Tja... sen åker vi hem igen, då.

Kommentarer

  1. Han lyckades ändå, Sture - en kul bild med fart! Ja, kyligt är det och lite sol hade jag också önskat mig. I morgon, kanske!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju precis nätt och jämnt att jag inte hann ut ur bilden *S* På torsdag kanske... det möjligen blir lite sol hos oss.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Nu vet jag...................Du springer för fort så Sture inte hinner med att trycka av *S*
    Vackert foto på båten och den spegelblanka sjön:))

    Jogga lugnt;)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. *he he* Nej, jag springer verkligen inte fort alls... *S* Utan gör precis som du säger, joggar (väldigt!!) lugnt.

      Radera

Skicka en kommentar