Jag har skärmar...

När jag köpte min cykel extrautrustade jag den med pakethållare (måste man ju ha om man ska ha nåt med sej när man cyklar, matsäck eller badkläder eller vad som helst) OCH skärmar både bak och fram. Cykelställ tyckte jag också var en bra grej, om man vill kliva av och ställa ifrån sej cykeln någonstans. Fast stället var jag tvungen att plocka bort igen, när den lilla "dragkroken" till cykelkärran skulle monteras, så att Alfred skulle kunna åka med.

Men... åter till det här med skärmar. Jag har alltså skärmar på min cykel. Och ändå ser den ut såhär efter gårdagens tur till Bredsand fram och tillbaka. Vägarna idag var något torrare och hårdare, men när jag kom hem idag mixtrade jag faktiskt in hojen i tvättstugan och duschade av den med varmt vatten. Måste nog ta mej ett snack med Johan och höra hur man egentligen ska sköta om såna här fordon? För jag anar att grus i maskineriet inte är så himla lyckat.

Kommentarer

  1. Tänk att en normalt utrustad cykel nu beskrivs som "extrautrustad"! Jag begriper inte glädjen över att bli helt nedstänkt, det gör jag inte. Pakethållaren är också livsnödvändig.

    Ett tips: ta med cykeln till vattengympapassen - två flugor i en smäll och skonsam rengöring blir det när du trampar fram i bassängen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det drömde jag om en natt för ganska längesedan... att vi skulle cykla i bassängen. Kruxet var bara att vi var på hundsimmet och det kryllade av hundar som simmade omkring samtidigt. Det gick inge' bra, kan jag tala om! *S*

      En ny cykel av idag är så avskalad som den bara kan bli, nästan konstigt att SADEL ingår! Lås var jag naturligtvis också tvungen att köpa till. Blir en hel del slantar på sånt som absolut borde vara standardutrustning i mina ögon.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Många de säger ju..............Det var bättre förr!! och jag kan nog hålla med om det;) i alla fall när man skulle köpa cykel, då fanns ju allt det där "vanliga" med såsom stänkskärmar, stöd och pakethållare! Nu har jag faktiskt inte köpt nån cykel på många många år, har en gammal fem växlad cykel som min mamma trampade vätterrundan med för många år sedan. Men nej, cyklar gör jag Väldigt sällan nu för tiden.
    Det kanske blir så i framtiden att man bara köper sadeln först *S*
    Och grus i maskineriet är ju inte bra, det måste tvättas och smörjas ordentligt efter, de är ju mycket känsligare nu för tiden.

    Må så gott och cykla lugnt:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Du kan säkert få några bra tips av Johan, var ju för ett tag sedan som han nog tänkte bli cykelmekaniker:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar