Varför?!

Ja, jag bara undrar... varför måste varenda litet päron ha en klisterlapp av plast på skalet??? Hur mycket plast och energi går det åt för att producera den och sätta dit den? Och sen måste jag pilla av den och lägga den i plastinsamlingen varje morgon, när jag skär vår fruktsallad. Jag tycker att det är så onödigt. Och är det verkligen någon som står och klistrar på alla dessa lappar eller går det med maskinell kraft? I vilket fall tycker jag, som sagt var, att det är onödigt.

Tar mej en skogspromenad i det trevliga, nollgradiga vädret. Det är nästan barmark, härligt! Möter gamla sköna Selma, som en gång i sin gröna ungdom gick kurs för mej på brukshundklubben. Då som nu hade hon med sej sin människa i snöret. Människan ifråga hade jag inte träffat på länge nu och hon undrade vart den raggiga var nånstans? Huuu... så var jag tvungen att berätta om allting och gråta en skvätt där mitt i skogen. Selmas människa fick lite tårar, hon med, över sina mistade gamla vänner. Sorg. Oändlig.

Pulkabacken är inte åkbar för tillfället.

Strax efter att jag tagit den här bilden kom en svart flat joggande tillsammans med sin människa (många hundar ute och rastade sitt folk idag, jag mötte en husky av nåt slag också). På den här isen, alltså! Joggande!

Jag blev så inspirerad att jag också ville springa lite. Och gjorde det också, 1½-2 km, ungefär. Får se hur höften kommer att reagera på det stolleprovet... Och jodå, jag drattade på ändan. Men bara en gång. Hade ju inga broddar, borde jag haft.

Klockan var väl sisådär två, men solen på väg ner. Snart kommer det dock att märkas att dagarna blir längre och ljusare. Det blir fint, det.

Kommentarer

  1. Ja, det blir nog inte lite plast... och ska man lägga det i plastinsamlingen? Tänker på klistret och att man inte får lägga kuvert och post-it-lappar i pappersinsamlingen. En undran, alltså - jag vet inte.


    Så söt gammal grånäsa! Och visst gör det ont - alltför ont, särskilt om man måste berätta, också.

    Såg halt ut att jogga där... och du ska vara rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på det också... klister i plastinsamlingen? Men jag har bestämt mej för att det är papper som inte "tål" klister. Jag vet inte heller, ärligt talat.

      Jag borde haft broddar, såklart, men tanken var inte alls att jag skulle försöka mej på att ta mej fram lite fortare. Jag skulle bara ta mej en nypa luft mellan allt papperspysslande, tänkte jag.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Nä, då kan det ju inte vara direkt mat som du reagerar på. Hoppas nu att det håller sig i schack:)
    Jag tycker också det är vansinnigt med alla små klisterlappar på frukt!! Helt onödigt!
    Söt liten vovve du träffade:) Det är jobbigt att prata om sina älskade djurvänner.
    Där såg det väldigt halt ut!! Jag har fruktansvärt svårt att gå just nu och jätte ont på nätterna:(( Så jag har hållt mig inne nu ett par dar. Nu har ju snön smällt bort här, så idag var jag ute i trädgården med vovvarna utan att behöva vara livrädd att halka;) Hoppas du inte fick ont i din höft:)

    Vacker solnedgång du fotade:)
    Ha nu en trevlig Trettonhelg:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar