Skotta, skotta

Jag kan klippa hur mycket gräs som helst, men skotta snö... det är bara sååå himla tråkigt. Och jobbigt. I Mellansjö har det kommit ett par decimeter, blåst och drivit och töat om vartannat som det ser ut också. Det tar mej drygt en och en halv timme av hårt slit att skotta parkeringen och gången in. Tur att vädret är milt och solen vill skina iallafall.

Vad det här är? Jo, resterna sedan jag monterat fem nya textstämplar, som kom med posten häromdagen. Något litet pyssel måste jag ju ha med mej hit *S*

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Oj vad snö ni har däruppe! Nej skotta är ju faktiskt inte det roligaste som finns;) Jag skottar ju inte alls just nu med mitt ben. Och som tur är har vi jätte lite snö här:)) Du fick ta det som ett träningspass *S*
    Så kul med nya stämplar:)) Jag har beställt lite nya grejer och hoppas det kommer nästa vecka:))

    Ha det så bra i Mellansjö
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försökte verkligen tänka att det är bra för kroppen. Det var bara det att kroppen inte riktigt ville hålla med mej... *S*

      Radera
    2. Jamen oj, vad ansträngande. Hur vore det att leta efter en liten traktor här också? Eller anlita någon som kör undan åt er. Fast... å andra sidan är ju motion något väldigt bra! :D

      Radera
    3. Nu anar jag en liiiiiiiten ironisk underton här *S* och tänker på dej som tackade nej till traktorhjälp och skottade blötsnö i 7½ timme... jojo... "OOOOJ, vad ansträngande". Ja, det var det väl, men säkert bara nyttigt för kroppen.

      Det är jag som är gnällig, mest för att det är så otroligt tråkigt att skotta snö. Klippa gräs är mycket roligare!

      Radera
    4. Nej, jag var faktiskt inte alls ironisk och du skottade mycket effektivare och snabbare än jag. Dessutom tog jag bort eländet mellan varven, här fick du ta allt på en gång. Håller inte med om att gräsklippning är roligare - ser bara färgskillnaden där!

      Radera
  2. Jädrans vad renskottat, bra gjort.....men som det ser ut så verkar pappa ha fått skotta hela eftersom det inte syns att du skottar;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, han är mycket nöjd med att det är just så det ser ut. Vi hjälptes väl åt, eller nåt... eller inte... *S*

      Radera

Skicka en kommentar