Lillrummet

Det här rummet har Alfred gett namnet Lillrummet. Och det är verkligen just det, litet. Pyttelitet. Sängen brukar stå längs med väggen till vänster, men när jag nu städat rummet efter fönsterbytet provar jag att ställa sängen såhär. Det är väl egentligen inte optimalt att ha den under fönstret och framför elementet, men jag provar, som sagt var. Så får nästa övernattande här tala om hur det var att sova på den här ledden.

Till höger om mej, när jag står så här och fotograferar i dörröppningen, finns det två garderober. Och det är allt som ryms i Lillrummet vårt *S*

Och! Fönstret är alltså sprillans nytt och av den typen som man kan svänga runt och putsa båda sidorna stående inne i rummet. Suveränt! Och det har bara två sidor att putsa.

Kommentarer

  1. Tänk, att du fick det gjort! Sånt som jag skjuter upp... tja... det är nog ogjort ännu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så litet, det där rummet, så det var ju inget jobb som tog nån längre stund, precis. Men hade jag inte gjort det idag, så vet man inte när det hade blivit... jag är bra på att göra "annat"....

      Radera
  2. Blir riktigt bra med nya fönster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, men tror du att Alfred vill sova åt det håller?!

      Radera
  3. Snyggt och Alfred är nog nöjd bara av att sova i lillrummet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det ju vara, förstås. Kanske bryr han sej inte så mycket om vilket håll sängen står åt? *S*

      Radera
    2. Och Storkillarna brukar ju husera i bäddsoffan, de...

      Radera
  4. Mysigt lillrum :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Cornelia!
    Mysigt Lillrum och fönsterna blev såååå snygga:)) Perfekt när man bara kan snurra runt dem när man ska putsa dem:))) och slippa stå ute som vi gör;) Är det sådana fina som är aluminium ute och trä inne? Kim och Paulina satte in sådana i sitt hus och de är jätte snygga.
    Ha en härlig fredag:)

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, detta är SP-fönster helt i trä med genomgående mittstolpe. Alltså ingen lös "spröjs" i mitten. Så ville jag ha det och så blev det. Men det är nästan så jag längtar efter fönsterputsarväder nu! *S* Har väl aldrig hänt förr...!

      Radera
    2. Då är det ju fina fönster ni köpt:)) Gillar du att putsa fönster? Det gillar jag inte, men det är ju nödvändigt ibland;)

      Radera
    3. Nej, det är utråkigt att putsa fönster, men blir ju lite lättsammare nu!

      Radera

Skicka en kommentar