Här hänger min baddräkt

Här hängde jag min baddräkt igår efter vattengympan. Och här hänger den kvar när jag idag, IGEN, drar iväg på vattengympa.

Eftersom det alldeles jättesnart kommer att bli juluppehåll på allt vad vattengympa heter så gäller det att passa på nu och gå på alla pass som erbjuds.

Men, att packa ner en ny handduk och lämna baddräkten hemma är ju inte så värst listigt. Tur att jag har en genomgullig sambo, som genast och skyndsamt hämtar min baddräkt så att jag kan hoppa i plurret och vara med på dagens övningar.

Lite sen blev jag förstås, och gänget hade börjat röra sej lite till första låten. Jag mer eller mindre sprang in i simhallen och fram till stegen för att klättra ner i bassängen. Ledaren Lena, med ny mikrofon (den har varit trasig i x antal veckor) för att kunna prata och instruera oss mitt i musiken ler och säger "Välkommen! Då var vi 27..." och ja, vi är många som ska samsas om utrymmet idag. Folk ser lite frågande ut och jag väser nåt om att jag glömt baddräkten varpå jag genast får ett "lustigkurresvar" från en av "gubbarna":
- Vad synd att du hämtade den, då!

*ha ha ha*

Men tonen är faktiskt bara hjärtlig och trevlig, inget alls att reta sej på eller ta illa upp för.

Ett skönt jobbigt pass med idel glada miner!

Biltvätt och sen ägnar vi resten av eftermiddagen åt små uppdrag här och där. Får även lite glada besked som jag ska återkomma till nån annan dag.

Kommentarer

  1. Låter riktigt skönt det där! Själv ska jag ta 5 minuter på motionscykeln för att få igång min brustna muskel i låret. Längtar efter att få ta ut mig och kunna anstränga mig igen.

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde cykla lite, jag med. Det är nyttigt och ganska skonsamt för kroppen, när man slipper bära upp hela tyngden själv. Lycka till med din rehab!

      Radera
  2. Hahaha - det var verkligen synd att du hämtade baddräkten! *fniss* Alfred har verkligen rätt - de ska ha öppet dygnet runt i simhallen och sannerligen inte ha juluppehåll! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öppet kommer de ju att ha, förstås, men inte köra några gruppträningar. Det tycker jag är synd, för det är faktiskt kul!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Så gulligt av Sture att komma med baddräkten;) Annars hade det blivit skriverier i tidningen *S*
    Det är ju faktiskt nu som man behöver träningen som mest när julen står för dörren;) Men du verkar ju ha bra koll på vad du stoppar i dig;))
    Alltid roligt att få glada besked:))

    Ha en fin dag
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt inte det hade blivit så poppis om jag försökt hoppa i utan den lilla röda... *S*
      Jag äter ungefär som jag har bestämt mej för och det går bra.

      Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar