Kollat och klart!

Obromsad släpvagn på besiktning... igår lades de nya vinterdäcken på och höger bakljus, som råkade bli lite sönderbackat för en tid sedan, byttes ut. Allt var fixat och klart. För säkerhets skull kollade vi lysena en extra gång innan vi åkte iväg. Allt var ok, broms och blinkers och allt fungerade som det skulle.

Det gjorde det naturligtvis inte när vi kom in i besiktningshallen. Nädå. Först funkade inte bromsljusen och sen funkade inga ljus alls?!!!

Besiktningsgubben, den äldre av de två, var en synnerligen otrevlig typ som bara muttrade och surade och sa med värsta sura rösten nåt om att man minsann måste ha bromsljus när man kör omkring på vägarna... Jag log och höll med honom och tryckte till kontakten vid dragkroken litegrann, meckade lite med sladden och ser man på! Vips, så funkade alla lysen precis som de skulle.

Och när de kollat undertill och dragkroken och lite annat, så godkändes lilla släpvagnen och får rulla runt på vägarna (med bromsljus och allting! *S*) de närmaste två åren.

Medan Sture går på banken och pratar med nån kilar jag in på badhuset och tar mej en liten simtur på två kilometer.

Jag har inget emot folk som simmar långsamt. Jag är väl ingen snabbsimmare själv heller, precis. Och allt beror ju på vad man jämför med.

Meeeen... att tanterna har typ "kafferep" på motionssimningsbanorna, det gör mej faktiskt lite irriterad. Jag försöker att inte hetsa upp mej och tänka att alla får träna som de själva vill och så... men måste de ligga i hög 3-4 tanter och bara prata??? Eller... skulle de kunna tänka sej att göra det nån annanstans i bassängen än just på de där banorna?

Nåja, jag kryssade mej fram under en timme och kände mej ändå ganska nöjd med mej själv när jag var klar.

Kommentarer

  1. Med lite trix och fix löste det sig - pust! Obromsad släpvagn... har man bromsljus på sån också? Kan inget om sånt, jag.

    Ta med en bullkorg och lägg på en simdyna till tanterna nästa gång - som en vink, liksom! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, man måste ha bromsljus och blinkers, annars blir det ju lite svårt för dem som kör bakom att veta vad man tänker ta sej till *S*

      Tanterna skulle garanterat inte fatta vinken. De måste ju ha känt att de låg i vägen?? Men de hade ju också betalt inträde, så de tyckte väl att de hade (minst!) lika stor rätt som jag att vara just precis där de var. Och jag är inte, egentligen, den som retar upp mej, men det här var lite väl mycket bara.

      Jag löser nog problemet smidigast genom att komma prick kl 12 när badhuset öppnar (jo, för de har ju som bekant stängt ibland *ler*), då brukar det vara som allra lugnast där och man kan simma helt utan tanter. Eller... kanske är jag en surtant själv, som bara gnäller och vill ha hela bassängen för mej själv?? Kan vara så...

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Så bra att du fixade bromsljusen själv:) Blev han inte tyst då och snopen?;)
    Förstår att du blev "lite" irriterad över kafferepet;) Man brukar ju faktiskt simma efter varann och inte i klunga.
    Nästa gång det händer så "plaska" lite extra mycket när du simmar om dem;)) Förhoppningsvis så fattar de vinken *S*

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den farbrorn var inte av den sorten som blir tyst för att ett fruntimmer råkar fixa nåt...

      Man brukar ju faktiskt SIMMA, när man är i motionssimningsbanorna... inte ligga där och prata och inte röra sej ur fläcken. Till såna "aktiviteter" finns det gott om plats på andra sidan linan! *ler*

      Nåja, jag ska inte hetsa upp mej för det.

      Ha en fin helg!

      Radera
  3. Ha ha! Du är då bäst. Både på att fixa och trixa på bilprovningen bland tjuriga gubbar och zick-zacka bland pratglada tanter. Heja på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Man måste ju alltid försöka göra det bästa av situationen. Så är det bara.

      Radera

Skicka en kommentar