Här är hon..!


Ja, här är hon... min nya dator. Så fick det bli och Sture var väl den starkt pådrivande kraften, som fick mej att verkligen bestämma mej.

Och vet ni vad? Det går ALLTID att pruta! Även i Sverige och på stora affärskedjor. Sture är en mästare, men jag håller på att lära mej, jag också *S* Sture prutade ner priset några hundralappar, jag fortsatte med att säga att någon väska behöver jag ju inte (vi har redan två och så himla mycket springer vi väl inte omkring med datorerna i väskor?? Nä, just det), så då gick priset ner nån hundring till. Fast sen, när jag hämtade datorn efter en timme (då hade teknikerna kört igång den, installerat ett antivirusprogram mm) så var det ingen mus med. Och det skulle ingå.

Jag ilade tillbaka in i butiken och påtalade denna kolossala brist, varpå jag får till svar att musen "hörde ihop" med väskan. Och tja... den hade jag ju liksom prutat bort. Ja, väskan ja! Men inte musen. Omedelbums bestämde sej säljaren för att jag naturligtvis skulle få med både väska och mus! Vassego, bara.

Jahaja. Då fick jag hela paketet iallafall, då. Och ett lägre pris.

Som sagt var, det går alltid att pruta. Man ska bara orka. Och våga.

Bosvedjeborna har köpt sej en riktig bil. En Volvo, alltså. Och kommer för att visa upp den för oss på kvällen. Visserligen är det väldigt mörkt, men den ser så fin ut. Roligt för dem!! Tyvärr gick det ju inte att fota den i mörkret, men det kommer säkert en bild en annan dag.

Jag bakade grahamstekakor och ett fröknäcke med flingsalt (tack Anna-Lena, för receptet!) och det som ligger här i korgen är det lilla som blev kvar efter kvällsfikat. Gott var det, alltså!

Annars har jag idag pysslat ihop nästan ett helt kort, lagat kycklinggryta, käkat köttbullar och faktiskt vattengympat en timme och simmat en kilometer också.

Men nej, jag hann inte städa som jag hade tänkt. Det gör inget, smutsen finns kvar till en annan dag, såklart. Bädda rent i sängen ska jag göra alldeles strax, iallafall.

Kommentarer

  1. Vad bra att Sture drev på, så att du har en fungerande dator igen! Och till ett bra pris dessutom - duktigt att pruta så! Jag kan inte den konsten, tyvärr.

    De senaste månaderna har du verkligen gått in för brödbak och tekakor som är så gott! Fröknäcke tycker jag är gott ibland men det är oftast lite väl fröigt, känner mig som en undulat! Fint ser det ut!

    Roligt med bilbyte och en Volvo är nog bra med all utrustning som pojkarna har och kanske smågrisarna (marsvinen) med bur måste stuvas in emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *pip pip* Undulaten håller låda! *S* Fröknäcket var faktiskt väldigt gott. Nästa gång kan jag stryka ut smeten ännu tunnare, visste ju inte riktigt hur det skulle vara. Bakat precis allt bröd vi äter har jag gjort sedan nyår, faktiskt. Känns riktigt bra.

      Volvon kommer att bli toppen för familjen Bosvedjan. Diesel också... så de får hålla tungan rätt i mun när de ska tanka *ler*.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Det var väl kul med en ny dator:)) Prutandet här hemma sköter jag, det är kul;)) Kunden har ju alltid rätt *S*
    Har du Windows 8? Volvo är den bästa bilen, om du frågar oss;))
    Va, hann du inte städa!? Nä, skoja bara;)) Du hinner då med mycket på en dag:))

    Lycka till med den nya datorn:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hann och hann... det handlar ju om att prioritera och just det låg väl inte högst upp på listan (även om de kanske borde gjort det... *S*).

      Mmmm...nu har jag Windows 8, så som Sture har haft länge. Han svär fortfarande över det och frågar mej ideligen. Hittills har jag bara sagt att "jag vet inget om det där, du får prova själv" men nu måste jag ju lära mej, jag också... *S*

      Ha det fint!

      Radera

Skicka en kommentar