Grattis tonårs-Alice!

 Dagen börjar med kalas hos Alice, som fyller tonåring idag. Vill du se "kortet" hon fick så hittar du det HÄR.

Kusinerna Alfred och Alice ligger på köksgolvet och busar. Tess parkerar sej intill, i godan ro trots att det går ganska livligt och högljutt till med busleken.

Alice har egentligen inte tid att fylla år just idag, eftersom hon ska vara funktionär på julmarknaden i Ånäsparken. Vi skjutsar dit henne och tar en liten snabbis runt området. Julmarknad är inte riktigt nån kul grej, tycker jag.

Ingen snö har vi, men här hade man kört snökanoner(!) för att få ihop till lite snöiga dekorationer vid entrén. Alfred klättrar upp och får en vidunderlig utsikt, tycker han själv. Häver upp sin signalstarka stämma och ropar: "Farfaaaaaaaaaaaaaaaaar! Jag ser dej inte!!!!"

Sebbe och Sixten har ju också varit hos oss i helgen. Här är det lite gos på gång. Och strax vankas det såklart även lite gurka. Gott, gott, tycker grisarna!

De äldsta tre grabbarna (Sture, Emil, Johan) går på bio (och kommer hem ett par timmar senare, fortfarande med stora skratt som måste ut - de gillade verkligen filmen allihop och jag är tacksam att jag inte behövde se den... icke alls min typ av humor).

Kvar hemma på Tistelvägen blir Alfred och jag. Vi tar fram stämpelpärmar, dito dynor och sätter igång att stämpla av hjärtans lust. Alfred tycker att det plötsligt blivit lite för lugnt i huset och frågar om jag inte kan spela lite musik? Hittar nån dansbandsskiva och den blir bra, tycker han *S* Mitt i stämplandet meddelar han också att:
- Åh, vad vi har det mysigt nu!
Jag kan inte annat än att hålla med honom.

Sen färglägger han av hjärtans lust en lång stund.
- Det här svärdet blir lila... skitsnyggt, va? 
Och visst blir det just det, skitsnyggt! *gapskrattar*

När han inte orkar koncentrera sej mer läser vi några böcker och så dyker föräldrarna upp. Han har inte riktigt tid att avbryta sagan, så de får helt sonika vänta en stund med att säga hej och få en kram, men när boken är slut blir det deras tur *ler*

Nu har alla killar, inklusive grisar, åkt hem till sej och vi har det tyst och lugnt här. Kanske skulle jag ta och spela lite musik?! *ha ha ha*

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Grattis till Alice på hennes födelsedag! Smarriga bakverk, Mmmmmm! Hoppas hon gillade sitt album, dum fråga....självklart gjorde hon det:) De är ju för söta de små "grisarna".
    Ska Alfred bli lika duktig att pyssla och måla som du tro?:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härliga ungar, hela högen! Vad det "blir av dem" vet man aldrig, men jag är glad så länge jag "har dem"!

      Radera
  2. Nja. Tror de hämtade snön där spolmaskinen lämpat av det som blev kvar efter att ha spolat isen i ishallen. Konstgjord var den i alla fall��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki doki... nån sa att de hade köpt in de gamla snökanonerna från Södra berget, men då hade man väl inte använt dem ännu?

      Radera

Skicka en kommentar