Onsdag hela dagen

Det har kommit några snöflingor inatt och vägen är helt vit. Men det är också det enda som är vitt, så det må väl vara hänt, då *S*

Vi tar omvägen söderut när vi åker hem. Här stannar vi till vid Ramsjön. Så fint det är med allt det gråa i hösten. Jo, jag gillar gråväder också.

 Behöver väl inte förklara varför?!

 XYZ och så nåt med trä...?

 Bänkarna invid Ramsjön ser väl inte helt nya och fräscha ut.

Lite längre fram börjar solen titta igenom molnen och det är bara huuuuur vackert som helst. I verkligheten iallafall.

På kvällen åker vi till Bosvedjan, beundrar deras nya dörr men vackrast är iallafall Emils fantastiska bröd! Visst är det alldeles otroligt vackert?!! Vad han kan redan, den killen! Och bagare tänker han bli, den saken är han helt klar över.

Vi tre, alltså Sture och jag och Emil, går ut och äter tillsammans. Emil och jag vill ha nachochips med dip till förrätt. Hade väl aldrig kunnat tro att man skulle få såna här mängder att inmundiga alldeles själv??? Emil har rätt när han säger att han tycker att vi kunde delat på en korg på två. Sedan funderar han vidare kring korgarna... och säger att "en sån skulle man haft att jäsa bröd i". Som sagt var, bagare tänker han bli, men i realiteten är han redan där, minsann.

Efter en rikligt tilltagen varmrätt är det dags för dessert också. Här är Emils friterade glass(!). En rejäl glasskula panerad med digestivekexsmulor och kanel, friterad. Och sen serverad med grädde, rån och kolasås! En enorm portion som inte riktigt kunde tryckas ner i magen efter all annan mat, men gott var det, sa han.

En trevlig kväll tillsammans med en trevlig kille!

Alfred stod på balkongen (de bor ju nära varandra där i Bosvedjan) och tyckte att han också kunde få åka med på "historangen". Men okej, vi ses i morgon då. Och då ska han ta med sej sina badbyxor "och ALLA mina baddjur!" Sa han. *S*

Kommentarer

  1. Emil blir något han, det märks ju… och snart kommer jag att tjata väldigt efter just HANS recept. Kul att han hittat en grej ha verkligen vill med!

    Och jo, gråväder har också sin tjusning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, det tror jag att du vill. Han bakar nästan uteslutande med surdeg, killen!

      Gråväder är fint. Om man bara håller sej torr om fötterna *S* (och gärna resten av kroppen också, förstås).

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Ja gråväder har sin charm den också, bättre än snö i alla fall;)) Vackra bilder du tagit. Gillade de gamla slitna bänkarna:) Det där brödet som Emil bakade........jisses sååå fint, och säkert jätte gott:)) Smarrig mat ni käkade också:) Ni lyxar då till det mitt i veckan *S*.

    Idag var jag hos min sjukgymnast. Jag har ju även haft ont i mitt högra knä också till och från. Den sista veckan tycker jag det varit svullet och konstigt, men inte tänkt så mycket på det utan tänkt mer på det onda benet:(
    Hon kollade noga på knät och böjde och bände som de gör, du vet! Och jädrans så ont det gjorde. Hon både såg och kände svullnaden och även att det var lite varmt. Hon sa att det kändes lite instabilt också och trodde det antingen kunde vara nåt med minisken eller början till artros. Jaha sa jag - vad gör vi nu då? Hon sa att hon skulle gå och prata med min läkare och gick iväg en stund.........när hon kom tillbaka så sa hon.......tyvärr så har han semester från och med idag och 14 dagar framåt. Typiskt!!! Så vi bestämde att hon skulle ringa mig så fort som möjligt när hon pratat med honom. Så jag skulle försöka göra de övningar jag fått, om det inte gör för ont. Så vi får väl se hur det går. Om det blir mycket värre skulle jag bara åka in till Akuten sa hon. Hon tyckte knät behövdes röntgas, så vi får väl se hur det blir med det när läkaren kommer tillbaka!! Så just nu är det bara att gilla läget!!;)) Hoppas att DU har fått bukt med din värk:)

    Hoppas att ni hade en fin dag med lille Alfred:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte direkt någon värk, utan mer belastnings-ont. Så jag låter ju bli att springa och mår skapligt. Men bättre är jag inte, tyvärr.

      Ditt onda låter mycket värre och är det inte precis typiskt att doktorn ska ha semester just nu? Hoppas att du slipper akuten iallafall, för det går ju så evinnerligt sakta där jämt.

      Vi njuter av samvaron med Alfred, kan du tro!

      Radera

Skicka en kommentar