Torsdag

Börjar dagen med att montera en del av mina nya stämplar, som kom med posten igår. Börjar också på ett kort, men inte med någon av de här stämplarna.

Så åker vi till Högalid (hyreshuset) och tömmer en del förråd och sånt i källaren. Att det är lätt att samla på sej en väldig massa grejor vet väl alla och det här huset är inget undantag.... här finns massor med skräp att slänga.

Nästa anhalt blir förstås "tippen" då, då. Eller Kretsloppsparken, som den så vackert heter. Där finns det till och med tunnor för fallfrukt, som väl ska bli till biogas, gissar jag. Sture tror att de ska göra must och sälja(!) *S* (skojar, såklart). Någon fallfrukt har vi dock inte, men en hel släpvagn full med diverse ting, som absolut inte är något att ha.


Dåligt med luft i höger bakdäck har vi också. Men eftersom vi även har en liten söt kompressor, som drivs med uttaget i bilen, så är problemet snabbt fixar. Det är nämligen inte punka, som vi först befarar, utan bara just så - dåligt med luft.

En lite smutsig bil har vi också. Nån gång ska den väl tvättas, men inte just nu.

På kvällen är det dags att träffa husköparen hos mäklaren.

Kommentarer

  1. Nämen, vad fiffigt med en pumpa-luft-mojäng som drivs genom bilens uttag!

    Och, vad skönt att det är sålt nu, huset. Jag undrade lite hur det gick med det. Samlar på sig gör man och aldrig lär man sig heller. Kastar man saker i förtid, så behövs de nästa dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är bra, den där lilla kompressorn. Man kan t ex pumpa cykeln med den också, om man inte orkar pumpa för hand ;)

      Det gick lite knackigt med husförsäljningen, eftersom den som hade lagt högsta budet plötsligt hoppade av och alltihop fick börja om från början igen. Men nu är det klart.

      Det är svårt att slänga saker... men egentligen jättedumt att samla också. Eller jättebra att samla, så att man har just Den Grejen när man behöver den. Å andra sidan är jag inget vidare på att veta var den är isåfall, även om jag vet att jag har den...

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Oj så många stämplar du fått hem, kul:))) Ska bli spännande att få se vad du kommer att hitta på med dem:))
    Kan du tänka dig, vi köpte en ny skrivare i går och för första gången köpte jag foto papper och satt hela kvällen och printade ut foton. Ända till kl 02 .00 i natt;))Jag var såååå nöjd med mig själv i och med att jag aldrig gjort det förut och att jag är ganska "dålig" både på datorer och skrivare *S* Jag ska försöka att göra PL album till Kim & Paulina när de har renoverat sitt hus. Vi får se hur det går!!!

    Smart liten kompressor:) Ja det är ju inte klokt vad grejer man samlar på sig under åren. Jag är lika dan och tänker - att den kommer nog till användning nån gång. Och många gånger har jag faktiskt fått användning av sakerna. Vi rensade också bland lite skräp för ett tagsedan och körde till tippen, efteråt känner man sig väldigt nöjd:)))

    Grattis till husförsäljningen. Hoppas ni kan njuta lite nu i helgen:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bra gjort... jag skriver inte ut några bilder själv, utan lämnar allt till framkallning. Kul med albumet, gissar att du har ganska många före- och efterbilder och det måste ju vara hur roligt som helst att ha kvar, kunna sitta och bläddra och minnas hur allt var... och se hur det blev!

      Radera

Skicka en kommentar