När inget annat händer...

Om jag inte gör något annat, så bakar jag iallafall bröd *ha ha*

Denna fredag har varit ungefär som många andra fredagar. Den började med lite papperspyssel innan jag cyklade iväg till vattengympan (bilden har jag lånat från Njurundahallens hemsida och det är nån text längst ner men den syns inte på bilden när man sparar den). Tyvärr hade det börjat regna då, så jag fick dra på mej regnstället och då blir det gärna lite klibbigt på insidan... bläh. Men gympan var kul och efter det simmade jag en kilometer, när jag ändå var blöt.

Lika blöt blev jag ju i duschen efteråt och så när jag cyklade hem. Tog omvägen över Bommen och handlade lite på ICA där. Baxnade när de skulle ha 56 kr/kg för gurkan?!!! Jag köpte ingen gurka... men lite ägg och annat nödvändigt.

Imorgon följer Sture med Vickan o familjen till Mellansjö. Han får med sej det här brödet och lite att bre på det och resten fixar Vickan. Själv ska jag på jobbet hela helgen, så det passar ju bra. Eller... inte alls bra. För jag hade såklart mycket hellre varit med till mysiga Mellansjö, även om vädret inte ser ut att bli så särdeles lysande i helgen. Men, men... det får bli en annan gång. De som ska dit kommer garanterat att ha det härligt.

Kommentarer

  1. Vi kommer säkert att få det bra, kul att karln din vill följa:) Nästa gång åker vi hela ligan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kommer helt säket att få det hur bra som helst! Och jodå, nästa gång är jag med på tåget, jag också.

      Radera
  2. Blötdjur får en lite vidare betydelse när det gäller dig! Du är så duktig med simmandet och med vattengymnastiken.

    Jobberi kontra Mellansjö är ju lite sådär - tur att du trivs så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korvgrillning har jag skrivit på mitt jobbschema för helgen. Man har det som man gör det, så är det.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Du verkar gilla vatten *S*;) Mumsigt bröd du bakat:))
    Hoppas du har/haft en bra jobbhelg:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, jag gillar vatten! *S*
      Helgen har varit finemang, nu väntar ett vardagsdygn på jobbet också.

      Ha det så bra!

      Radera

Skicka en kommentar