Föreläsning

Bestämmer mej för att jag hinner på vattengympan innan det är dags för föreläsning med jobbet. Och det är ett bra beslut, för det är en av de mer sällsynta ledarna på passet och omväxling förnöjer! De är bra, alla som står där och studsar på bassängkanten, men det är roligt med de olikheter som de har.

Får rappa på i omklädningsrummet efteråt för att hinna in till sta'n i tid till föreläsningen. När jag kommer dit är det mörkt, låst och inte en kotte där?! Inte heller någon lapp på dörren eller annat meddelande.

Först nu tar jag fram min telefon. Många andra lever livet lite mer genom telefonen och hade kanske redan på väg in till sta'n plockat fram sin telefon för att se "om nåt hänt". Jag är inte så intresserad av om "nåt har hänt" eller så... så alltså tar jag fram telefonen för att ringa. Upptäcker då att jag har två sms, ett från en kollega och ett från en före detta jobbarkompis. Häpp! Båda meddelar mej att föreläsningen är flyttad från centrala sta'n ut till ett hotell utanför(!).

Hm. Hur sent får man meddela sånt, egentligen?!!! Detta var sänt till mej ca 1½ timme innan föreläsningen skulle börja. Då var jag i plurret och gympade som värst.

Nåja. Allt löser sej och jag kommer i tid till eftermiddagens aktivitet. Något varierande kvalitet på föreläsarna men en del tänkvärt fick jag med mej i bagaget. Klickar du på bilden ovan kan du läsa lite mer om vad det handlade om.

Kommentarer

  1. Det var sent, det och att du hann ändå! Viktiga ämnen, det där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var alldeles för sent meddelat i mitt tycke. Ämnena är viktiga och att få dem ur ett egenupplevt perspektiv är ju bra, men alla är inte lika duktiga att förmedla sina upplevelser. Så är det ju alltid med föreläsare... de är bra eller inte lika bra.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Ja det var lite sent meddelande, tur att du hann ändå. Men det är inte kul att stressa så innan en föreläsning.

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar