Volvo-verksta'n

Idag åker vi förbi Volvo och eftersom Sture nu ett tag har tyckt att bilen känns lite konstig i framvagnen och bekymrat sej för det, så svänger vi inom och hör om de har tid att ta sej en liten titt? 


Det har de, otroligt nog! Den här trevliga killen hissar upp, tittar, kör igång och lyssnar, kollar och känner... men hittar inget fel på själva bilen iallafall. Men höger framdäck är konstigt slitet och han tror (en kvalificerad gissning är det) att det är något fel på däcket och att det därför känns som obalans. Jahaja. Bättre än att det är fel på bilen, men inte så kul ändå, då.

Ber om ursäkt för den usla mobilbilden, men tog bara denna enda så den får duga som illustration här idag.

Kommentarer

  1. Hemma igen efter allt flängande till stugan och nu har jag massor av härliga blogginlägg att läsa. I stugan har vi minimal nätkontakt och inte alltid kan jag få iväg mina egna inlägg ens.

    Jag har blivit så lat så jag tar bara kort med min telefon nu för tiden. Måste nog skärpa mig i den frågan.

    Ha det så gott!
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill man, som jag, framkalla bilderna (en del av dem, åtminstone), så är det mycket roligare med kamerabilder än mobilbilder. Stor skillnad i kvalitet.

      Må väl, nu på sommarlovets slutspurt!

      Radera
  2. Men… kollade de framvagnsinställningen? Minsta lilla krock mot trottoarkant gör ju att hjulen får spel.Nåja, hoppas att det bara är däcket. Färgen på bilen är ju bara såååå perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vad de kollade, faktiskt, men till 99% säkerhet trodde mekanikern att det var däcket som var felande.

      Färgen är bra, synd att den är så skrapad på vänster bakskärm, bara. Har inte fått klart från försäkringsbolaget ännu efter den där fula repan på skolavslutningsdagen.

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Hoppas bara att det är däcket på bilen som strular. Men det är aldrig roligt när man får köpa nya grejer till bilen, och dyrt blir det ju nästan alltid också.
    Läcker röd färg på bilen:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fått en tid för vidare koll om en vecka!

      Radera

Skicka en kommentar