Onsdag

Ägnar förmiddagen åt att strula omkring och göra ett shoppinguppdrag, som senare visade sej inte skulle göras alls. Men felet var inte mitt och jag får ersättning för det jag handlade och dessutom behålla grejorna (som är sånt som jag gärna vill ha) så jag är hur nöjd som helst ändå.

På eftermiddagen bakar jag bröd. Det är det där goda med grahamsmjöl, linfrön, solrosditon, färska äppeltärningar, torkade aprikoser samt en liten dutt honung. Mitt favoritbröd för tillfället, tror jag.

Tidigt på kvällen träffas vi, nästan alla som ska till Turkiet imorgon, och käkar middag tillsammans. Skönt att slippa tänka på matlagning just precis idag. Så tänkte iallafall jag.

Sture hamnade utanför bilden och jag står ju med mobilen i högsta hugg.

 - Vi går ut och tar lite luft, Nela, sa Johan. Sagt och gjort. Strax fick vi sällskap av Alfred och Emil också. Vi gör upp lite planer för morgondagen, vem som ska åka i vilken bil och såna viktiga saker.

Johan försöker, av någon outgrundlig anledning, se ilsken ut och jag försöker föreviga detta med min mobil. Resultatet kunde varit bättre *S*

Kommentarer