De drar till fjälls...

Min lillasyster och hennes två barn redo att dra iväg till fjällen för att vandra några dagar, efter att ha övernattat hos oss i Mellansjö.

Man kan ju fundera lite på val av fotbeklädnad..?!
Längst till vänster... vandra 60 meter?
Mitten (syrran själv)... vandra kanske 600 meter?
Längst till höger... vandra 6 mil, utan problem! *S*

Skulle tro att tjejerna i sällskapet bytte skor innan de började gå!

Min mamma lämnar de kvar hos oss och här är vi på besök i Sinnenas konstpark, där ju skyltar upplyser besökarna om att man gärna får hjälpa till på vilket sätt man vill. Mamma vill rensa ogräs i vinbärsbuskarna, hon. En alldeles äkta trädgårdsmänniska är vad hon är.

För några veckor sedan var Johan och jag här och jag tog en liknande bild av honom och äpplet av sten.

Alfred har sett den bilden och meddelade mej att han också ville se den där "stenen av äpple"!
- Då, sa han, då ska Emil och Johan åka med farfar till Mellansjö och du och jag, Nela, ska cykla. Och jag ska vara utan stödhjul!

Jajamensan. Högtflygande planer har han, den gossen *ler* och vill gärna vara och göra lika som Johan och de andra storkillarna

Kommentarer

  1. Långväga gäster - det blir ju inte så ofta man ses då. Hoppas att det inte regnar på fjällvandrarna hela tiden och att ni hittar på många trevlgheter med mamma.

    "Den där stenen av äpple" ... haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har ett rikt språk, den gossen. Fast ibland vänder han lite på saker och ting, men "stenen av äpple" var just vad han sa! *S*

      Vi ska nog kunna underhålla mamma en stund, det tror jag.

      Radera

Skicka en kommentar