Tisdag

Börjar dagen med lite korttillverkning och mera rensning av garderob. Så fint det blir att ha lite plats för kläderna mina i skåp och lådor!

Frukost och lunch avnjutes på vår städade altan och det är så najs. Sen tycker jag att vi ska snitsa till den här så kallade häcken litegrann. Alltså... det är liksom ingen häck utan bara en rad med våldsamt vildvuxna buskar. Men tanken var nog en gång i tiden att det skulle vara en häck. Hur som helst, vi har lånat den elektriska häcksaxen av Anders och jag tänker mej att vi ska hyfsa till lite, inte precis formklippa, men ansa lite upptill och på sidan.

Det går rätt bra. Flera meter. Sen klipper Sture sönder sladden och det blir lite el-fel, skulle man kunna säga. Fixa sladd och kontakt och söka efter felet inne i huset slutade med att det var en fas ute på stolpen som hade gått... värmepumpen startade om sej själv, så bra.

Allt tog alltså lite längre tid än planerat och det blev inte vidare snyggt heller. Men mindre yvigt och det var meningen. Bra, så.

Ett vattengympapass av det tuffare slaget på kvällen. Så roligt det är!

Kommentarer

  1. Man ska inte klippa av sladdar på häcksaxar! ;)

    Härligt måste det vara med lite ordning och reda och jag förstår att vattengympa kan vara kul även om det kanske inte är min "grej". Fast… vad min grej är, har jag fortfarande inte tagit reda på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man ska inte det... men ibland råkar man göra saker som man inte ska också. Ramla i skogen, till exempel..? Hoppas att foten kryar på sej!

      Jag kunde väl aldrig i livet tro att vattengympa skulle vara nåt för mej heller, men så provade jag och hej, så skojigt det är.

      Radera

Skicka en kommentar