Sommar i Mellansjö

 Härliga sommar, som ska stanna några dagar nu och ger mej möjlighet att lyfta ur ett par fönster för målning. Här innanför är det ett litet badrum och att det ser så skabbigt ut på karmen beror inte enbart på att den är just det, utan också på att jag strukit på lite kombinerad grundolja/grundfärg och den är gulaktig. Fult. Men det blir fint sen, hoppas jag.

Mitt lilla fönstermålningsprojekt. De två blå bockarna, som jag var helt säker på att vi hade här i Mellansjö befinner sej i Kovland. Attans. Det gjorde ju det hela lite mer krångligt. Men, men... jag gör så gott jag kan ändå.

Sture jobbar med ved under tiden som jag grejar med fönstren. Flyttar, klyver och fixar.


När vi jobbat klart för idag är vi väl förtjänta av ett par timmar på stranden. Sture poserar som han brukar, med armarna i vädret.

 Mina fötter njuter i sanden.

Det är "bara" 21 grader i vattnet, men dubbelt(!) så varmt i solen på land. Helt ljuvligt!

Fantastiskt vackert är det.

Kommentarer